FC St.Jozef Rijkevorsel - KFC De Kempen 3 - 0

De puntenkloof in het klassement vertaalde zich geenszins in wat de toeschouwers te zien kregen. De hoger gerangschikte thuisploeg kwam ietwat met het nodige geluk op voorsprong. Een hoekschop viel net onder de lat in de verste hoek in doel. De Kempen had tot dan het betere voetbal opgeëist, en onder impuls van Van Den Eynde en Hendrickx combineerde geel-blauw niet onaardig. Enkel in de zone van de waarheid zat het niet mee. De inspanningen van De Busser en Van Der Paelt ten spijt, kwam de thuisdefensie niet echt in de problemen. Het schot van Van Den Eynde was te hoog gemikt, en de poging van De Busser was niet krachtig genoeg. Achteraan stonden Smeyers en Daems erg doeltreffend te verdedigen, en ook sluitstuk en keeper Wils stond paraat bij pogingen van de gastvrouwen. De 2-0 kwam er na een goede loopbeweging van Van Riel die goed werd aangespeeld, en vervolgens in de vrije hoek de netten opnieuw deed trillen.
Na de pauze ging De Kempen op zoek naar de aansluitingstreffer. Opnieuw waren er pogingen van Van Der Paelt en Van Den Eynde, doch de 2-1 bleef uit. Het werd in een nochtans evenwichtige wedstrijd zowaar 3-0 nadat De Nijs ideaal geplaatst stond om op doel te schieten en Wils met een boogbal kansloos liet. 3-0 waren te zware cijfers voor de bezoekers die collectief een goede wedstrijd speelden. Van Tendeloo leverde defensief zeker een belangrijke bijdrage, en ook Jacobs, Boonen en Gils gingen geen inspanning uit de weg om het tij te doen keren.
De Kempen-dames konden ondanks de overdreven 3-0 cijfers met opgeheven hoofd de kleedkamer opzoeken.

FC De Kempen: Wils, Jacobs, Gils, Hendrickx (58’ Meeuwssen), Van Tendeloo, Daems, Van Den Eynde, Bellekens (Poleszczuk), Boonen, De Busser (45’ Vissers), Van Der Paelt, Smeyers

Doelpunten: 11’ Verboven 1-0, 32’ Van Riel, 79’ De Nijs