KFC De Kempen A - KFC Ranst A 2 - 3

Al snel werd duidelijk dat de bezoekers een stevig defensief blok voor eigen doel zouden optrekken, en eenmaal in balbezit speculeerde Ranst op de snelle omschakeling en de counter. Toch klom De Kempen al vroeg in de wedstrijd op voorsprong na een mooie aanval. Gielis rukte op met de bal aan de voet centraal richting doel, gaf de assist naar links tot bij Swaans die de bal knap voor doel bracht. Efe won het duel in de lucht en kopte binnen. Vijf minuten later stonden de bordjes terug gelijk nadat Jansen onverwacht en alleen voor doel de bal voor de voeten kreeg en niet meer kon missen. Voor oogstrelend voetbal bleven de toeschouwers op hun honger zitten, en beide keepers werden amper aan het werk gezet. Ranst flirtte regelmatig met de buitenspel, en de grensrechter van dienst positioneerde zich vaak te laat op de lijn om een goede beoordeling te kunnen maken. Zo mochten de bezoekers simpel kort voor de pauze van uit buitenspel de 1-2 scoren.

Bij een vroege corner in de tweede helft klom Ranst op 1-3 wanneer Yilmaz behoorlijk ongehinderd kon binnen koppen en zijn tweede goal van de avond kon scoren. Bij deze stand begonnen de bezoekers met nog 40' te gaan aan een lachwekkende vertoning tijd winnen. Spelers leden collectief aan een soort van vallende ziekte, en de bezoekende goalie slaagde er op zijn eentje in om keer op keer een langzaam-aan-actie op te zetten. De scheidsrechter van dienst stond er bij en keek er naar, liet veel te laks de intimidatievertoning van Ranst gebeuren... Moorkens probeerde een schot op doel, maar zijn vizier stond slecht gericht. Het was wachten tot aan de 73' wanneer de hard werkende Gielis van uit de tweede lijn de aansluitingstreffer via de paal tegen de netten schoot. Ranst-keeper Goris hield Gielis in de 80' van de 3-3. Even later bracht Efe andermaal Gielis in stelling, maar Zico kreeg dit keer de bal ongelukkig op de slof om voor doelgevaar te zorgen. De poging van Swaans ging naast, en in de blessuretijd hield Goris met een goede redding Gielis opnieuw van een doelpunt. De Ranst-doelman had in de slotfase (88') dan toch die gele kaart gekregen voor tijdwinst, al werd die veel te laat gegeven door de ref die zich door de vertragingsmanoeuvers van de bezoekers zielig in het ootje liet nemen. Een puntendeling was een meer logische uitslag geweest, maar de 1 op 6 is voor geel-blauw een te karig resultaat.

FC De Kempen: Hooyberghs, Govers, Gielis, Swaans, Efe, Moorkens (74' Storms), Van Den Putte (54' Van Nuffel), Goethaert, Verheyen, Trommelen, Bakkovens

Doelpunten: 8' Efe 1-0, 13' Jansen 1-1, 43' Yilmaz 43 1-2 ', 49' Yilmaz 1-3, 73' Gielis 2-3
Gele kaarten: Van Den Brande, Efe, Van Noten, Goris
Scheidsrechter: Ben Torbeyns