Eendracht Termien - KFC De Kempen A 3 - 0

Kregen we in de eerste helft nog een evenwichtige wedstrijd voorgeschoteld, na de koffie kregen we helaas zowat eenrichtingsvoetbal te zien waarbij De Kempen voor eigen doel werd teruggedrongen.
In de 10’ glipte de lokale spits Yildiz doorheen de buitenspel, maar Vervoort blokte het schot af en voorkwam op die manier doelgevaar. Door het wegglijden van verdediger Engelen, kreeg Lauryssen plots de ruimte om alleen op doel af te stormen, maar de noodingreep van Engelen voorkwam dit scenario. De vrije trap werd strak door Michiel Meynendonckx in de zestien gebracht. In het tumult schoot Bakkovens aan de eerste paal binnen de kader. Thuisdoelman Soudant voorkwam de openingsgoal, en ook in de rebound van Bakkovens redde de Termien-keeper in corner. Aan de overkant stond Janssens paraat bij een schot van Yildiz en een kopbal van Jeunen. Even voorbij het half uur krulde gastheer Degeling zijn schot een halve meter naast de kooi van Janssens. Thuisgoalie Soudant ging goed plat bij schoten van Van Den Broeck en Lauryssen. Diezelfde Soudant moest zich op slag van rust reppen bij een terugspeelbal die hij nog nipt in corner kon ontzetten. Laatste wapenfeit uit de eerst helft was de listige vrije trap van Kroonen, waarbij doelman Janssens redding bracht.
Termien kwam gretig en het best uit de kleedkamer. Een hoger tempo, korter op de bal, steviger in de duels… De Kempen had het er plots lastig mee. De bezoekers ontsnapten aan de 1-0 bij de actie tussen Yildiz en Grens. Luttele minuten erna kopte Yildiz een wenkende kans compleet onzuiver op doel. En wanneer Bakkovens met het hoofd een voorzet wilde ontzetten, verdween de bal ei zo na in eigen doel. Het was maar uitstel, want in de 55’ zette Yildiz de loopactie in, kwam in balbezit en legde de bal breed. Tegen de snoeiharde pegel van Piras was Janssens kansloos. Yildiz vergat nog voor het uur de 2-0 binnen te koppen, en Bakkovens kon enkele minuten later het schot van diezelfde Yildiz nog net op tijd afblokken. Heel even leek het er op dat De Kempen terug beter in de match kwam, maar dan kwam de bal ongelukkig in de zestien tegen de arm van een bezoekende verdediger. Van op de stip bracht Yildiz Termien op 2-0. Ruim een kwartier voor tijd schoot Degeling de vrije trap strak op doel. Twee aanstormende vrije thuisspelers zorgden voor dreiging, en het leer belandde uiteindelijk rechtstreeks in doel: 3-0. Met enkele goede tussenkomsten behoedde Janssens zijn ploeg voor de 4-0. Eerst belette hij Opdekamp te scoren, en aan de eerste paal redde hij de poging van Degeling. Aan de overkant was een schuchtere poging van Moorkens na de koffie zowat het enige offensieve wapenfeit van De Kempen. Soudant redde in hoekschop. Een pegel van van Kroonen en een knal van Piras enkele minuten later, werden telkens gered door doelman Janssens.

FC De Kempen: Janssens, Vervoort, Ruben Meynendonckx, Michiel Meynendonckx, Van Den Broeck (74’ Moorkens), Lauryssen (61’ Paesen), Bakkovens, Van Dyck (74’ Lauwers), Wynants, Govers, Trommelen

Doelpunten: 56’ Piras 1-0, 69’ Yildiz 2-0 (pen), 74’ Degeling 3-0
Gele kaarten: Engelen, Yildiz, Govers, Degeling, Wynants