FC Berlaar Heikant - KFC De Kempen A 0 - 1

Dat er na afloop van de wedstrijd slechts één doelpunt op het scorebord stond, was te wijten aan het puike keeperswerk van beide doelmannen. Met enkele knappe reddingen vermeden zowel thuisdoelman Pauwels als zijn overbuur Janssens een hogere score. Bijkomend werd het op het zompige veld een ware uitputtingsslag, waarbij naar het einde van de wedstrijd toe meer gegleden en geschoven werd op het zwaar gehavende voetbalveld.
De bezoekers namen van bij de aftrap het heft in handen, en domineerden het eerste kwartier. Vroeg in de wedstrijd werd de doorgebroken Wynants foutief gehaakt in de zestien. Van op de stip schoot Ndagano zijn ploeg op voorsprong. Een aarzelend antwoord van Heikant kwam er via Mateso, maar doelgevaar bleef achterwege. Wanneer op het kwartier centraal een thuisaanvaller op doel afging, kon Meynendonckx met wat geluk verder onheil voorkomen. In het tweede kwartier kregen we de éne doelkans na de andere in beide kampen. In de 18’ begon Ndagano aan een solonummer. Met de bal aan de voet rolde hij de thuisverdediging op, maar doelman Pauwels had het laatste woord. Even later bracht Lauryssen diezelfde Ndagano in stelling, maar laatstgenoemde kon net niet bij de bal om af te ronden. Heikant liet zich niet onbetuigd, en Janssens moest in vijf minuten twee keer redding brengen bij schoten van de bedrijvige thuisaanvaller Claessens. Wanneer op het half uur Verschoren centraal doorheen de bezoekende defensie glipte, voorkwam Janssens met een knappe redding de gelijkmaker. Eenzelfde scenario deed zich voor de kooi van Heikant voor, wanneer Lauryssen oog in oog met de keeper kwam. Pauwels redde subliem en vermeed daarmee een verdubbeling van de score. Claessens probeerde het nog eens vanuit een scherpe hoek, en opnieuw stond Janssens goed te keepen. In de 39’ zat Janssens niet goed bij de bal bij een hoekschop, maar de voetbalgoden waren hem gunstig gezind en net voor de doellijn kon de bal door een medemaat worden weg gekegeld.
In de tweede helft zorgde De Kempen voor het eerste doelgevaar. Lauryssen bracht Paesen in stelling, en die zag nog net voor hij kon afdrukken de bal ontzet worden door een thuisverdediger. Heikant-speler Volkaerts schoot naast, en Ndagano leek te gaan scoren, ware het niet dat zijn schot nog nipt werd afgeblokt door een lokale verdediger. Net voor het uur lukte Heikant er niet in om een slordigheid in de Kempen-defensie af te straffen. Mateso leverde in bij Claessens die de scoringskans onbenut liet. Even later moest Janssens zich reppen en zat net eerder op de bal dan de aanstormende Mateso. Ndagano stuitte andermaal op Pauwels wanneer hij centraal op de doelman mikte. In de 68’ gaf Lauryssen zijn belager in snelheid het nakijken en bracht de bal voor doel. Vets was goed gevolgd en zag dan zijn schot in corner belanden na een knappe reflex van keeper Pauwels. De hoekschop die er op volgde werd listig door Paesen gedevieerd, en de bal ging maar nipt naast. Nadat Wynants de actie had opgezet, lukte Vets er een tweede keer niet in om te scoren. Het slotoffensief zorgde naast enkele corners, ook nog voor gevaarlijke situaties in de kleine rechthoek, maar Kempen-keeper Janssens gaf geen krimp en hield de nul. Na het eindsignaal was de ontlading op het veld en op de bank uitermate groot bij deze eerste driepunter. Het klassement gaf immers een vertekend beeld in verhouding met de geleverde prestaties in de reeds gespeelde matchen.

FC De Kempen speelde met: Janssens, Meynendonckx, Paesen (71 Govers), Ndagano (60’ Lauwers), Lauryssen, Van Den Putte, Bakkovens, Van Dyck, Wynants (85’ Bosmans), Trommelen, Vets

Doelpunten: 6’ Ndagano 0-1 (pen.)

Gele kaarten: Van Hoogten, Ndagano, Vets, Meynendonckx, Lasters, Claessens