K.Antonia FC - KFC De Kempen A 1 - 1

Zowat alle toeschouwers in beide kampen waren getuige van het slapstick-gehalte waarin de wedstrijd eindigde. Zelden gezien! Toegegeven, een driepunter voor De Kempen zou onverdiend zijn geweest, maar negentig minuten lang evolueerde een "kick and rush" partij in een ordinaire potige wedstrijd waarin vooral Antonia uitblonk. Al te drieste lokale tackles bleven onbestraft, en als er dan toch al eens een kaart werd getrokken, dan was het voor protest bij de bezoekers. Daarmee is veel gezegd over de zwakke en bedenkelijke arbitrage!

In het eerste kwartier was Antonia bedrijvig in de zestien van De Kempen. De schoten op doel stuitten één voor één op benen van geel-blauwe verdedigers waardoor tal van corners volgden. Zo werd een doorgekopte hoekschop door Antonia-verdediger Van Sanden naast gekopt. Het antwoord van De Kempen kwam er via Gielis, die het sluitstuk was bij een vlotte aanval. Zico kon niet optimaal trappen en dus kon keeper Van Nooten redding brengen. De Kempen mocht zich gelukkig prijzen wanneer Keyzer en Matyn mekaar hinderden waardoor de kopbal naast ging. Het schot van Moorkens werd afgeblokt, en even later bracht diezelfde Moorkens de bal gevaarlijk voor doel. Een afwerker van dienst gaf jammer genoeg niet thuis. Antonia was het actiefst in de zestien waarbij vaak in rommelige fases De Kempen goed weg kwam.
In de tweede helft moest Kempen-keeper Hooyberghs al snel redding brengen. In de rebound leek Keyzer te gaan scoren, maar de dekselse Hooyberghs bracht opnieuw redding. Een minuut later was het aan de overkant wel bingo: van op links werd het leer voor doel gebracht tot bij Moorkens. Keeper Van Nooten werd uit doel gelokt en Moorkens leverde in tot bij Efe, die met een knap geplaatst schot voor de 0-1 zorgde. Vervoort bracht snel erna Gielis in stelling, maar het vizier van laatstgenoemde stond te hoog gemikt. Amper vier minuten na de openingsgoal stonden de bordjes alweer gelijk. Wanneer de bal niet ontzet geraakte, scoorde Sefiani Felali in de scimmage de gelijkmaker. In de 68' hield Hooyberghs thuisspeler Van Sanden van de 2-1. Voor Antonia kopte Sefiani Felali naast. In de slotfase van de wedstijd kwamen er nog enkele goede kansen voor De Kempen. Murataj mikt van op afstand over, en Bakkovens was bij een bezoekende aanval te verrast om af te ronden. Een schot van Vervoort ging voorlangs. In de allerlaatste minuut ontstond er voor het doel van Antonia geharrewar, waarbij Gielis de 1-2 scoorde. Terwijl de bezoekers hun doelpunt vierden, moest de bal door de thuisploeg bij een vrije worp terug in het spel gebracht worden. Geen toeschouwer langs de lijn snapte er iets van, en de spelers van De Kempen gingen massaal verhaal halen bij de scheidsrechter, die daarmee zijn ondermaatse prestatie nog extra in de verf zette. Na de spelhervatting werd dan maar snel afgefloten, waarna de verhitte discussies op en naast het veld werden verder gezet.

FC De Kempen: Hooyberghs, Govers, Gielis, Swaans (45' Vervoort), Van Den Broeck, Efe, Moorkens (76' Murataj), Goethaert, Verheyen, Trommelen, Bakkovens

Doelpunten: 49' Efe 0-1, 52' Sefiani Felali 1-1
Scheidsrechter: Gino Heirbaut