K.Antonia FC A - KFC De Kempen A 2 - 2

De Kempen trok naar Antonia Zoersel voor zijn openingsmatch van de nieuwe competitie na een succesvolle campagne in de Beker van Antwerpen. Geel-blauw was het eerste kwartier de betere voetballende en dominerende ploeg met aardige combinaties, waarmee Antonia het in knap lastig had. Demba Janneh kon in de 7' meters pakken en links de flank afgaan, om dan keurig door te steken tot bij Swaans. Laatstgenoemde zag zijn poging gered door thuisdoelman Van Nooten die zijn hoek goed verkleinde. Even later legde Dierckx het leer keurig voor doel, maar vond geen aanspeelpunt. Een lokale corner werd naast de kooi van Verbist gekopt. Na een knappe bezoekende aanval stond het vizier van Dierckx slecht gericht, en diezelfde Dierckx vond enkele minuten later met een lange cross Janneh die op de vuisten van keeper Van Nooten besloot.
Vanaf het tweede kwartier herstelde Antonia het evenwicht en op het half uur was Verbist bij de pinken om een goed genomen vrije trap over de muur van onder de lat te halen. De thuisploeg kon enkele hoekschoppen nemen en met hun grote gestalte in de ploeg waren die nooit zonder gevaar. In de 35' kon van op rechts de balvaardige Janneh de bal laag voor doel brengen, en aan de verste paal dook Dierckx op die beheerst de netten deed trillen. Hetzelfde deed zich even later voor aan de overzijde, waarbij de tussenkomst van Kempen-speler Govers verder onheil moest voorkomen. Verbist ging goed plat om lokaal gevaar onschadelijk te maken, en even later greep hij net naast de paal goed in bij een kopbal van Matyn. Voor De Kempen dwong Dierckx thuisgoalie Van Nooten nog tot een redding.
Vroeg in de tweede helft zette het duo Janneh-Dierckx de actie op, maar het schot van laatstgenoemde was te hoog gemikt. Het typische knokkersvoetbal van Antonia beheerste nu de wedstrijd, en met spelers met body en gestalte in hun rangen was het gevaar voor de kooi van Verbist nooit ver weg. De 1-1 werd voorkomen door een redding op de doellijn. Een gekraakt ontzette bal van De Kempen even voorbij het uur viel voor de voet van Keyzer die de gelijkmaker scoorde. De bezoekende verdediging bleef onder druk staan, en gastheer Van Kemseke kon een aanval niet verzilveren. Een kwartier voor tijd miste Janneh zijn schot nadat hij door Trommelen in stelling was gebracht. Verbist voorkwam de 2-1 bij de omhaal van Lauryssen. In de 87' scoorde Janneh met een heerlijke lage krul in de verste hoek de 1-2. De driepunter leek een feit, maar in de 91' botste de bal tot twee keer toe na een verre inworp over een verdediger, en dit werd door Lauryssen van dichtbij afgestraft.

KFC De Kempen: Verbist, Vanhoof, Kocak, Govers, Gielis, Swaans (89' Bellens), Janneh, Dierckx, Maes (70' Brouwers), Goethaert, Trommelen

Doelpunten: 35' Dierckx 0-1, 62' Keyzer 1-1, 87' Janneh 1-2, 91' Lauryssen 2-2
Gele kaarten: Wilmsen (A), Maari (A), De Ridder (A)
Scheidsrechter: Janis Sterckx