KFC De Kempen B - Dessel Sport B 5 - 3

De thuisploeg begon sterk aan de wedstrijd, en dreigde een eerste keer wanneer Maes van op afstand te hoog mikte. Snel daarna waagde thuisspeler Van Hoof zijn kans, maar ook zijn vizier stond net iets te hoog gericht. Dessel antwoordde met een afstandschot van Ouderits, maar keeper Van Dam stond paraat. Wanneer Goots de bal opeiste, trapte hij met een mooie krul over de kansloze Van Dam de 0-1 in de verste hoek binnen. De Kempen reageerde snel met een knal van Door Moorkens. Dessel-doelman Gys stond goed geplaatst. Bij de volgende poging van Door Moorkens kwamen de bordjes verdiend in evenwicht. Tegen de lage knal had Gys dit keer geen verhaal. Lang bleef de voorsprong niet op het scorebord, want de 1-2 was een geel-blauw cadootje in geschenkverpakking. Verdedigend ging het bij de gastheren helemaal fout, en Goots trapte de assist simpel binnen. Andermaal liet de thuisploeg zich niet onbetuigd, en nadat Mertens eerst zijn knal nog door Gys gered zag, lukte het hem enkele minuten later toch nog met een laag schot De Kempen langszij te brengen. De thuisploeg ging op zijn elan verder, en Gys kende geen problemen met de poging van Mombaerts. Wanneer Storms de actie opzette en leek te gaan scoren, had de Dessel-keeper heel wat moeite om redding te brengen. De kopbal van Lander Moorkens op de corner die er op volgde, ging een halve meter naast. Met de rust in het verschiet trapte Door Moorkens een vrije trap snoeihard op de deklat. Op slag van rust werd het toch nog 3-2, nadat Door Moorkens aan de tweede paal scoorde.
De tweede helft was amper op gang gefloten, of de 4-2 stond op het bord. Verschueren werkte koelbloedig af. Aan de overkant hield Van Dam de doorgebroken Gys van een doelpunt, en voorkwam de aansluitingstreffer voor Dessel. Bezoeker Goots mikte zijn vrije trap over de muur en de doelkader. Dan was het opnieuw aan de thuisploeg en Verschueren viseerde met zijn pegel keeper Gys. De rebound was voor Mertens en ook zijn knal werd op de bezoekende keeper gemikt. Ook de ingevallen Mertens Vandermosten kwam in schietpositie, maar kon zijn schot niet kadreren.
De 5-2 kwam er met een derde doelpunt van Door Moorkens. Mertens Vandermosten schudde nog een verdienstelijke poging uit zijn sloffen, maar mikte over doel. Dessel wist de kloof in de 80' nog te verkleinen, wanneer Peeters van op rechts de bal voor doel bracht. In een poging de lage voorzet er uit te halen, werd de bal in eigen doel gedevieerd door Wilmsen. Mertens wist net niet de 6-3 te scoren met zijn schot dat aan de verste paal rakelings naast ging. Dessel kreeg in de slotfase nog een vrije trap aan de rand van de zestien. Janssens krulde over de muur en naast doel.
De toeschouwers waren getuige van een geanimeerde wedstrijd met veel goals. De thuisploeg presteerde collectief sterk en wist de 3 punten dan ook verdiend op eigen bodem te houden.

FC De Kempen: Van Dam, Melis, Lander Moorkens, Wilmsen, Maes, Storms (70' Van Gompel), Door Moorkens (65' Mertens Vandermosten), Van Hoof, Verschueren (78' Van Doorn), Mertens, Mombaerts (71' Iwuji)

Doelpunten: 13' Goots 0-1, 20' Door Moorkens 1-1, 22' Goots 1-2, 27' Mertens 2-2, 45' Door Moorkens 3-2, 46' Verschueren 4-2, 65' Door Moorkens 5-2, 80' Peeters 5-3

Gele kaarten: Wilmsen, Verschueren, Rommes
Scheidsrechter: Dirk Van Bladel