KFC De Kempen B - Kessel United 4 - 2

Al vroeg in de wedstrijd strandde een loeier van Storms op de vuisten van Kessel-doelman Somers. De droomstart van de thuisploeg kwam er alsnog, wanneer een voorzet-schot van Mombaerts tot aan de tweede paal dwarrelde, waar Iwuji simpel binnen trapte. De eerste helft verliep evenwichtig, en de bezoekers kwamen langszij via Knaepkens die ongedekt van aan de kleine rechthoek kon scoren. In het tweede kwartier moest De Kempen de wet van de sterkste ondergaan, en Kessel kon drie hoekschoppen op rij trappen. Wanneer KesselĀ even later andermaal een hoekschop voor doel bracht, werd het luchtduel gewonnen en de 1-2 was een feit nadat Nunes Soares verlengde. Bij de thuisploeg zaten te veel slordigheden in hun spel, en de gastheren kwamen goed weg wanneer een vrije trap van Knaepkens pardoes tegen de paal belandde. Met de rust in zicht bracht de thuisploeg de bordjes toch nogĀ in evenwicht. Mombaerts, sterk met de bal aan de voet, zocht de overkant van de zestien op en bracht dan het leer keurig voor doel. Loots stond geheel vrij en kopte de 2-2 binnen.
De Kempen kwam met meer vechtlust uit de kleedkamer, en wist op die manier de tweede helft naar zijn hand te zetten. Een deviatie in de bezoekende defensie resulteerde bijna in een owngoal. Wegens buitenspel werd de 3-2 afgekeurd, en even later ging een loeier van Mertens niet zo ver naast. Ook de poging van de ingevallen Door Moorkens ging voorlangs. De bezoekers staken hun neus nog eens aan het venster met een poging van Knaepkens. Van uit de tweede lijn was zijn schot iets te hoog gemikt. Het was dan voor vele toeschouwers al duidelijk geworden, dat de ploeg die nog zou scoren de driepunter zou binnen halen. Na een geharrewar voor de kooi van de bezoekers, wist Mertens finaal de 3-2 te scoren. Even later bracht Door Moorkens van op links de bal gemeten voor doel, waar invaller Geyskens, geheel vrijstaand de 4-2 binnen kopte.
Vermeldenswaard is ook nog de spelleiding van de ingevallen en piepjonge scheidsrechter Mathijssen, die de wedstrijd met bravoure en de nodige maturiteit in goede banen leidde.

FC De Kempen: Van Dam, Melis, Van Riel, Lander Moorkens, Van Doorn, Brouwers, Iwuji, Storms, Loots (60' Loots), Mertens (89' Geyskens), Mombaerts

Doelpunten: 3' Iwuji 1-0, 18' Knaepkens 1-1, 23' Nunes Soares 1-2, 39' Loots 2-2, 86' Mertens 3-2, 90' Geyskens 4-2
Gele kaarten: Bessems, Verelst, Raedts, Diricx, Van Riel, Mertens
Scheidsrechter: Wout Mathijssen