KFC De Kempen B - SK Kasterlee 3 - 0

De derby werd voorafgegaan door de huldiging van de 22-jarige Senne Govers naar aanleiding van zijn 100ste wedstrijd in het eerste elftal. De lokale aanvoerder nam het applaus van de 22 spelers, scheidsrechter en toeschouwers met een brede glimlach in ontvangst. De club schonk hem een shirt met “rugnummer” 100.
Vroeg in de wedstrijd bracht bezoeker Vanreusel de bal laag voor doel, maar Delsemme was te verrast om te controleren. Het was wachten op het echte doelgevaar in het eerste kwartier. Een goede vloeiende aanval resulteerde voor de thuisploeg in de 19’ tot de openingstreffer. Op links ging Lauryssen sterk met de bal aan de voet ervandoor. Hij leverde in bij Paesen die klaar kijkend een scorende Lauwers in stelling bracht. Voor Kasterlee mikte Van Uytfanghe met een afstandsshot hoog over. Voordeckers voorkwam met een goede redding de 2-0 nadat Paesen Lauryssen in schietpositie had gebracht. Diezelfde Voordeckers had met de plaatsbal van Lauwers geen moeite. Hetzelfde scenario deed zich voor met een schot van Lauwers van uit de tweede lijn. In de slotfase van de eerste helft omzeilde Moorkens centraal de buitenspel, en oog in oog met Voordeckers deed hij de netten trillen.
Kasterlee miste tal van titularissen, en probeerde in de tweede helft de bakens te verzetten. De eerste speldenprikken kwamen dan ook van de bezoekers. Janssens ging goed plat bij een poging van Otten, en de krachtige kopbal van Valgaeren was te hoog gemikt. In de 65’ bracht Vervoort een vrije trap tussen keeper en verdediging. Als een duivel uit een doosje dook Maes voor doel op, en bracht met een rake kopbal de 3-0 op het bord. Met deze stand was de wedstrijd gespeeld, en was het geloof om het tij nog te keren bij de bezoekers weg. Janssens was bij de pinken en werkte een voorzet-schot van Sterckx in hoekschop. In de slotfase zag thuisspeler Maes zijn schicht bij een snelle counter rakelings naast gaan.

De Kempen speelde met: Janssens, Nuyens, Govers, Aerts, Vervoort, Lauryssen (55’ Maes), Mertens (84’ Vandeweghe), Storms, Paesen (80’ Van Riel), Moorkens, Lauwers

Doelpunten: 19’ Lauwers 1-0, 42’ Moorkens 2-0, 65’ Maes 3-0

Gele kaarten: Van Uytfanghe, Otten, Paesen, Nuyens