KFC De Kempen - KAC Betekom 3 - 2

Vroeg in de wedstrijd kwam De Kempen al met de schrik weg, nadat doelman Hooybeghs geklopt was en Bakkovens zich in de baan van het schot van Taqi wierp en op de lijn redding bracht. Het gebeurde allemaal al in de 2'. Enkele minuten later kwam het antwoord van de thuisploeg. Meynendonckx zette van op links voor doel en Dix kopte op keeper Thuys. In de 20' zette bezoeker Van Den Broeck de actie op, dribbelde doorheen de thuisdefensie en drong de zestien binnen. Finaal schoot laatstgenoemde goed op doel en Hooyberghs tikte de bal over zijn kooi in corner. Wind, regen en een zompige grasmat zorgden voor moeilijke omstandigheden waarin moest gevoetbald worden. Op het half uur zorgde de balvaardige Van Den Broeck andermaal voor bezoekend gevaar. Aan de tweede paal mikte Taqi op de staander waarna in de schermutseling het leer van de lijn geveegd werd. Op tegenaanval werd Gielis met een gemeten voorzet de ruimte ingestuurd. Betekom-keeper Thuys was ver uitgekomen en kon met een beenveeg een doelpunt voorkomen. Gielis bracht met Vets als tussenstation even later Govers in stelling, die zijn lage knal naast zag gaan. De bezoekende aanval die hierop volgde mondde uit in de 0-1. Taqi kreeg net iets te veel ruimte in de grote rechthoek, bracht zichzelf in schietpositie en schoot de bal laag in de rechterbenedenhoek net naast de paal binnen. In de 40' schoot Gielis goed op doel en zijn schot werd in eerste instantie afgeweerd. De bal viel voor de voeten van Laurijssen die simpel de 1-1 scoorde. De knal van Van Den Putte van uit de tweede lijn zoefde over doel en twee minuten na de gelijkmaker klom de thuisploeg op voorsprong. Dix nam de assist van Gielis aan en schoot net voor rust de 2-1 binnen. In de slotminuut van de eerste helft werd de bal van op links door de bezoekers tot aan de tweede paal voor doel gebracht. Betekom-aanvaller Taqi had maar binnen te koppen, maar mikte onbegrijpelijk de open kans naast doel, en zo werd het geen 2-2.
Met veel inzet begon De Kempen aan de tweede helft om hun voorsprong te verdedigen. Na een uur was het veld door de aanhoudende regen helemaal herschapen in een ravage. Wanneer Trommelen centraal voor doel afgezonderd werd, werd hem het scoren belet door twee verdedigers die doelman Thuys nog net op tijd ter hulp kwamen. In plaats van 3-1 kwam in de 70' de 2-2 op het bord. Taqi kreeg te veel ruimte met de bal aan de voet. Tegen zijn knal in zowat de kruising was Hooyberghs kansloos. Trainer Vets haalde dan verdediger Govers er uit voor een extra aanvaller en Wynants zorgde op de rechterflank voor de bezoekende verdediging al meteen voor dreiging. Meynendonckx kon op links van in de zestien op doel knallen en viseerde de eerste paal. Thuys bracht redding maar kreeg het leer niet onder controle. Dix stond goed geplaatst en werkte de bal in doel. De Kempen deed er daarna met veel werkkracht alles aan om de overwinning op eigen bodem te houden. Ei zo na werd het nog 4-2, nadat Meynendonckx de bal voor doel bracht tot aan de tweede paal. Wynants pakte uit met een listig gevaarlijk schot, dat door doelman Thuys met een goede reflex in hoekschop belandde. Op karakter en inzet bleef de overwinning na een fel bevochten wedstrijd op eigen bodem.

FC De Kempen: Hooyberghs, Vervoort, Meynendonckx, Gielis, Dix, Lauryssen, Van Den Putte, Bakkovens, Govers (71' Wynants), Trommelen, Vets

Doelpunten: 34' Taqi 0-1, 40' Lauryssen 1-1, 42' Dix 2-1, 70' Taqi 2-2, 81' Dix 3-2
Gele kaarten: Meynendonckx, Poukens, Van Dessel
Scheidsrechter: Thomas Van Asch