KFC De Kempen - KFC Berlaar-Heikant 1 - 1

Een dominerende thuisploeg begon de wedstrijd zonder de zieke Dix en trok aan de rust met een verdiende 1-0 richting kleedkamer.
In het openingskwartier zorgde van op rechts Trommelen twee keer voor gevaar met telkens een goede assist voor doel. Eerst raakte Wynants het leer onzuiver, en enkele minuten later kon Gielis aan de tweede paal net niet afronden. Een poging van Lauryssen was te hoog gemikt. In de 10’ dreigden de bezoekers een eerste keer via Vandenbossche, hetgeen resulteerde in een hoekschop. Nadat het vizier van bezoeker Verschoren te hoog gemikt was, moest Berlaar-keeper Pauwels met de vuisten redding brengen op de knal van Gielis. De rebound was voor Trommelen die het zijnet viseerde. Aan de overkant kreeg Dupont te veel ruimte zodat hij in de zestien kon uithalen. Hooyberghs redde knap in de korte hoek en duwde met de vuisten de bal in corner. De lokale aanval die er op volgde resulteerde in de 1-0. Michiel Meynendonckx veinsde een voorzet maar knalde listig laag in de verste hoek buiten bereik van Pauwels de bal in doel. Het voorbereidend werk was van Gielis en Wynants. In de 26’ en op slag van rust noteerden we nog een schuchtere poging van bezoeker Claessens. Hooyberghs werd evenwel niet in de problemen gebracht. De Kempen had ondertussen Govers ingebracht voor de geblesseerde Ruben Meynendonckx.
De bezoekende trainer voerde tijdens de rust een dubbele wissel door, en Berlaar-Heikant probeerde op die manier de bakens te verzetten. Vroeg in de tweede helft liet evenwel Wynants de 2-0 liggen, en op het uur kon aan de tweede paal Govers de assist van Gielis net niet verzilveren. Het leverde een corner op, en dat was ook het resultaat nadat op vrije trap van Vets aan de tweede paal Michiel Meynendonckx zijn poging via Pauwels in hoekschop zag gaan. Berlaar-spits Verbert probeerde het van uit de tweede lijn maar de bal zoefde over en naast. In de 70’ haalde Gielis uit met een verrassende knal die op de deklat belandde. Enkele minuten later glipte gastheer Moorkens doorheen de buitenspel en kwam oog in oog met Pauwels. De bezoekende goalie maakte zich goed breed en werkte in hoekschop. Deze twee scoringskansen zou De Kempen duur te staan komen, want bij een weggekopte corner voor de kooi van Hooyberghs, nam Verschooren de bal in één tijd op de slof en laag naast de paal ging de bal binnen. Uit de gelijkmaker putte Berlaar-Heikant de nodige moed, en het kwam zelfs nog een paar keer dicht bij de 1-2. Het gekraakt schot van Vandenbossche ging in hoekschop, en Verschoren dwong Hooyberghs tot een goede safe. Wanneer bezoeker Mateso het leer voor doel bracht, kwam aan de tweede paal Verbert centimeters te kort om af te ronden. De Kempen had in de slotminuten ook nog een scoringskans wanneer Pauwels de knal van Gielis maar met moeite kon weren. In de rebound waren Moorkens en Michiel Meynendonckx te verrast om te scoren. Het laatste gevaar kwam van de bezoekers. Vandenbossche mocht van dichtbij krachtig op doel koppen, maar Hooyberghs bracht met een goede reflex redding en tikte de bal over de deklat in corner.
Al bij al was het gelijkspel een billijk resultaat.

FC De Kempen: Hooyberghs, Vervoort, Ruben Meynendonckx (38’ Govers), Michiel Meynendonckx (89’ Ndagano), Gielis, Lauryssen (62’ Moorkens), Van Den Putte, Bakkovens, Wynants, Trommelen, Vets

FC Berlaar-Heikant: Pauwels, Damoiseau, Van Hoogten, Claessens (46’ Juniku), Verschoren, Verbert, Vandenbossche, Van Hove (46’ Mateso), Auwers, Dupont, El Hadj

Doelpunten: 22’ Michiel Meynendonckx 1-0, 76’ Verschoren 1-1
Gele kaarten: Wynants, Verschoren