KFC De Kempen A - KFC Herselt 0-0

De Kempen A heeft zijn seizoen met een scoreloos gelijkspel afgesloten. Bijna werd het nog een noodlottig eindscenario zoals in Zoersel een week voordien: veel goede wil, veel balbezit en de match dominerend, maar bijna kreeg geel-blauw het deksel op de neus bij de zeldzame kansen voor de bezoekers.
Voor de aftrap werd de afscheidnemende Domien Van De Putte gehuldigd voor zijn indrukwekkende carrière bij De Kempen.
Herselt begon zeer gretig aan de wedstrijd en in de openingsfase moest Hooyberghs enkele keren bij de pinken zijn omdat de bezoekers in het eerste kwartier de betere kansen afdwongen. De thuisploeg overleefde het openingskwartier en nam van dan af resoluut het heft in handen. Trommelen bracht Moorkens in schietpositie die echter zijn schot compleet miste. In de 23' stak Gielis zijn neus aan het venster nadat de bezoekende verdediging op een hoopje was gespeeld. In de korte hoek hield Herselt-keeper Vandepaer met twee prachtige reddingen - schot op doel en de rebound - de Kempen-aanvoerder van de 1-0. Enkele minuten later haalde Efe verrassend uit met een lage knal die naast zoefde. Diezelfde Efe bracht voor doel na een knappe actie, maar de afwerkers van dienst gaven niet thuis. Aan de overkant bracht Hooyberghs redding bij de uithaal van De Backer, en Herselt-spits Polino had de 0-1 aan de voet, maar besloot buiten bereik van Hooyberghs naast doel.
Vroeg in de tweede helft ging Vandepaer goed plat bij het schot van Murataj. Wanneer even later Efe de bal hoog en gevaarlijk voor doel bracht, kon Vandepaer met moeite de bal raken en tegen de lat duwen. Dens van Herselt wrong een wenkende kans op de 0-1 de nek om, en ook de dreigende Vets slaagde er niet in de netten te doen trillen. Pogingen via Goethaert, Trommelen en Swaans voor de thuisploeg werden niet verzilverd. Voor De Kempen wilde het in de zone van de waarheid net niet lukken en de bal viel net niet goed om te scoren.
In de slotfase waren er nog applausvervangingen voor doelman Hooyberghs, Bakkovens en Van Den Putte.

FC De Kempen: Hooyberghs, Govers, Gielis, Swaans, Efe, Moorkens (38' Murataj), Van den Putte (85' Storms), Goethaert, Trommelen, Vervoort, Bakkovens (89' Verschueren)

Gele kaarten: Bakkovens, Polino
Scheidsrechter: Pieter Engelen