KFC De Kempen - KFC Kontich 3 - 0

Voor de wedstrijd werd een minuut stilte gehouden voor de overleden Fons Goossens, trouw FC De Kempen-supporter van het eerste uur. Voor Michael Trommelen was het ook een bijzondere avond, want hij werd voor de aftrap gehuldigd n.a.v. zijn 200ste wedstrijd voor De Kempen, waarmee hij de titel van clubicoon op zijn palameres mag schrijven.
De bezoekers schoten furieus uit de startblokken, maar De Kempen liet zich niet uit zijn lood slaan. Echt doelgevaar kon Kontich niet bij mekaar voetballen. Nog in het eerste kwartier zette Dierckx op rechts de actie op en bracht de bal voor doel. In de schermutseling viel het leer voor de voeten van Goethaert die de 1-0 binnen schoot. Aan de overzijde was de dribbel van keeper Verbist niet zonder risico, maar het liep gelukkig goed af. Dierckx kwam net iets te laat om Kontich-keeper Snyders te verontrusten, en Dams moest bij de assist van Trommelen te hoog klimmen om zijn kopbal de juiste richting mee te geven. Wanneer bezoeker De Cock de actie opzette en de bal voor doel bracht, ging het schot van Vervoort nipt naast. Ook Baert bracht even later de bal voor doel, en nu was het De Cock die een wenkende kans van dichtbij over kopte. Thuisgoalie Verbist was bij de pinken bij het schot van Lambrechts en dook gepast in de rechterbenedenhoek om redding te brengen. Even later was een kattesprong van Verbist nodig om de bal in corner te werken. Gedurende tien minuten voetbalde Kontich enkele goede kansen bij elkaar, maar scoren lukte niet. De Kempen was de best voetballende ploeg en trok met een verdiende 1-0 richting kleedkamers.
Al vroeg in de tweede helft waagde Gielis zijn kans, maar zijn lage knal miste precisie. Wanneer Goethaert van op links een voorzet-schot afleverde, zat Dams er nog goed tussen en zette De Kempen in de 53' op rozen. De Kempen ging door op zijn elan, en Demba passte op Gielis die na een goede borstcontrole kon schieten. Het vizier stond evenwel niet op scherp. Goethaert bracht Dams in stelling die met een heerlijke krul de netten nog eens deed trillen. Wegens buitenspel werd de 3-0 afgekeurd. Aan de overzijde stond Verbist goed te keepen, en bij een bezoekende knal bracht de lokale portier gepast redding. Ook bij de dreiging van Flebus werkte Verbist in hoekschop. De corner die er op volgde werd door de Kempen-keeper met goed vuistwerk onschadelijk gemaakt. Andermaal met goed vuistwerk voorkwam hij even later dat Kontich-spits Weuts kon koppen. Voor de thuisploeg viseerde de ingevallen Maes de korte hoek en via de keeper ging de bal in corner. Ook Dierckx kwam niet tot scoren na de assist van Demba. Kontich was niet bij machte om een slotoffensief te ontketenen. Het was zelfs de thuisploeg die in de slotfase nog voor het meeste gevaar zorgde. Een gekraakt schot van de ingevallen Brouwers werd door Snyders gered. Wanneer Demba zicht ontdeed van zijn belager en naar binnen slalomde, waagde hij zelf zijn kans. Zijn loeier belandde op de deklat. Maes recupereerde en bracht voor doel waar Demba een herkansing kreeg, maar dit keer de bal naast de verste paal krulde. In de 90' werd Maes gelanceerd op rechts. De Kempen-aanvaller veinsde een voorzet, maar schoot dan koelbloedig de 3-0 in de korte hoek tegen de netten.
Collectief speelde De Kempen een sterke wedstrijd met veel inzet, en moest Kontich de wet van de sterkste ondergaan. De overwinning was dan ook verdiend.

FC De Kempen: Verbist, Vanhoof, Kocak, Govers, Gielis, Dams (71' Maes), Demba, Dierckx (85' Brouwers), Goethaert, Verheyen, Trommelen (90' Bellens)

Doelpunten: 13' Goethaert 1-0, 53' Dams 2-0, 90' Maes 3-0
Gele kaarten: geen