KFC De Kempen A - KFC Ranst 2 - 0

Bij de rust kon De Kempen met een ietwat gevleide 1-0 gaan rusten. Gelukkig voor geel-blauw ontbrak het Ranst in de voorlinie aan 'killersinstinct', want de bezoekers verzuimden enkele goede scoringskansen te verzilveren.
Ranst begon sterk aan de wedstrijd en De Kempen moest noodgedwongen het spel ondergaan. Vroeg in de match kopte Sols op hoekschop een wenkende kans over doel. Tegen de vinnige gasten moest De Kempen lange tijd de wet van de sterkste ondergaan. Aan de overzijde miste de kopbal van Dierckx precisie nadat Demba voor doel bracht. Voor Ranst was het enkele keren net niet, en zo bleef de nul op het bord. Na 20' kwam De Kempen dan toch wat meer in de match en op toerental. Net voor het half uur zette een klaar kijkende Gielis de bal laag en strak voor doel. Aan de tweede paal gaf Dierckx present die met een lage knal keeper Goris het nakijken gaf. Snel na het openingsdoelpunt werd Demba in stelling gebracht. Met een goede borstcontrole schakelde hij zijn belager uit, maar stond dan te dicht tegen keeper Goris die de doelpoging redde. Bij de vrije trap van Van Den Brande centraal op doel, vergat Yilmaz de aanname en weg was de bezoekende kans. Ook Ranst-speler Jansen leek even later aan de tweede paal te verrast om te scoren.
De tweede helft kwam De Kempen veel beter en met meer grinta voor de dag. Ranst-keeper Goris was al snel bij de pinken om Demba het scoren te beletten. Een volgende lokale kans noteerden we met een gekraakt schot van Dierckx. Nu werd Ranst voor eigen doel gedrukt, maar De Kempen slaagde er niet in de score te verdubbelen.  Zo kwam Gielis een zucht te laat om een knappe voorzet van Demba in doel te werken. Snel erna zette Goethaert op links door, en bleef op karakter ter hoogte van de doellijn in balbezit. Verschueren miste zijn schot bij de assist van Goethaert. Thuiskeeper Verbist kende eerder een rustige tweede helft, en bij bezoekende dreiging kon de Kempen-keeper met simpele tussenkomsten redding brengen. Een verlossende 2-0 kwam er in de 79'. Van op rechts werd de bal voor doel gebracht en Gielis stond op de juiste plaats om krachtig binnen te schieten. Lokale pogingen via Dierckx en twee keer via Gielis gingen naast of werden gered door de bezoekende keeper. De bezoekers slaagden er niet in om nog een noemenswaardig slotoffensief te ontketenen. In de 86' werd De Kempen nog tot tien herleid, nadat Brouwers te laat was met zijn tackle en direct tegen rood aankeek. Op basis van efficiëntie voor rust, en op basis van een sterke tweede helft was de thuiszege verdiend.

FC De Kempen: Verbist, Nick Vanhoof, Kocak, Govers, Gielis, Demba (90' Dams), Dierckx (87' Alexander Van Hoof), Goethaert, Verschueren (72' Bellens), Trommelen, Brouwers

Doelpunten: 28' Dierckx 1-0, 79' Gielis 2-0
Gele kaarten: Kocak, Govers, Celis