KFC De Kempen A - KFS Mariekerke Branst 1-0

De Kempen haalde een onwaarschijnlijke zege tegen Mariekerke Branst dat maar liefst vier keer de doelkader trof. Al vroeg in de wedstrijd hield Hooyberghs bezoeker El Yazidi van een gemaakt doelpunt nadat laatstgenoemde alleen voor de lokale kooi werd afgezonderd. Aan de overkant werd de bezoekende keeper Siemons opgewarmd door Goethaert. Even voorbij het kwartier borstelde Van Den Putte de vrije trap keurig over de muur, maar Siemons bokste het leer van onder de lat in hoekschop. Thuisspeler Efe waagde ook nog zijn kans maar zijn vizier stond slecht gericht.
De Kempen kwam na de koffie het best uit de kleedkamer. Efe dwong Siemons tot een redding met een kopbal, en een minuut later stuitte ook Swaans op Siemons. In de 53' lanceerde Gielis centraal Van Den Broeck, maar de goed keepende Siemons zat eerst op de bal en voorkwam verder onheil. Even later riskeerde Siemons lijf en leden bij lokale dreiging en een offensieve schermutseling van De Kempen in de kleine rechthoek met Efe in de hoofdrol. Net voorbij het uur glipte bezoeker El Yazadi centraal doorheen de lokale defensie, en zag zijn stifter over Hooyberghs op de deklat belanden. El Yazadi schoot even later voorlangs, en nog wat later plofte een bezoekende voorzet pardoes boven op de lat. In de 68' bracht Siemons redding bij een poging van Trommelen en na de assist van Gielis in buitenspelpositie werd de 1-0 afgekeurd. Bij een lokale aanval nam Trommelen positie in de grote rechthoek en werd gehaakt op het moment dat hij de bal voor doel bracht. Het felle onterechte protest van de bezoekers mocht niet baten, en Bakkovens bracht van op de stip de 1-0 op het bord. Luttele minuten later was Bakkovens te verrast aan de tweede paal om de score te verdubbelen. Verdediger Mertens van de bezoekers was ondertussen vooraan gaan postvatten, en de bezoekende aanvoerder bewees al snel dat hij snoeihard kan uithalen. Zijn vrije trap spatte op de linker staander. In het slotoffensief belandde een loeier van diezelfde Mertens op de lat, en een schot van El Yazadi werd door Hooyberghs subliem gered en in corner gewerkt.
In tegenstelling tot andere matchen waren de voetbalgoden De Kempen een keer gunstig gezind, en bleef de noodzakelijke driepunter in eigen rangen.

FC De Kempen: Hooyberghs, Govers, Gielis, Swaans, Efe, Moorkens (61' Storms (87' Maes)), Van Den Putte, Goethaert, Trommelen, Bakkovens, Van Den Broeck (61' Van Nuffel)

Doelpunten: 77' Bakkovens 1-0
Gele kaarten: Van Den Putte, Goethaert, Mertens, Jaeken, Saey, Van Nuffel