KFC De Kempen A - KSK Loenhout 1 - 3

Rond de feestperiode Kerst-Nieuwjaar kon De Kempen uitpakken met een schitterende 12 op 12. Deze lijn kon helaas niet worden doorgetrokken en de voorbije vier wedstrijden oogt het rapport belabberd met een 3 op 12. Hoog tijd voor geel-blauw om zich te herpakken, zo niet wordt het nog bang naar onder in het klassement kijken.
Loenhout begon furieus aan de wedstrijd en De Kempen zag een kwartier lang alle kleuren van de regenboog. Bij een scherpe voorzet moest keeper Hooybergh erg attent reageren om zijn netten ongeschonden te houden. In het tweede kwartier herstelde De Kempen het evenwicht, maar de gastheren slaagden er niet in om voor doelgevaar te zorgen. In de 25' bracht de beweeglijke en balvaardige Aerts het leer voor doel waar Goormachtig in één tijd Hooyberghs van dichtbij kansloos liet. Het antwoord van De Kempen kwam er via Moorkens die foutief gestopt werd nadat hij alleen op doel kon afstormen. Van De Putte krulde de bal enig mooi over de muur in de kruising en van op een stilstaande fase maakte De Kempen gelijk. Voor de rust noteerden we nog een gekraakt schot van Vervoort.
Na de koffie zorgde De Kempen voor het eerste gevaar. Swaans stelde Loenhout-keeper Rombouts op de proef en de hoek was veel te scherp en bijgevolg onmogelijk voor Moorkens om er in de rebound nog iets van te maken.  Met de afstandsschoten van Gielis en Van De Putte kende Rombouts geen problemen. Nog voor het uur klom Loenhout terug op voorsprong. Na een ongelukkige tussenkomst in de thuisdefensie werd van op rechts de bal voor doel gebracht waar aan de tweede paal Herrygers simpel binnen schoot in een gapende doelmond. De Kempen wilde wel terugslaan, maar was te onmondig en inspiratieloos om in de zestien voor enig gevaar te zorgen. Na een knappe doorsteekpas ging Aerts aan de haal en vergrootte voor de bezoekers de voorsprong. Geel-blauw leed voor de tweede keer op rij een pijnlijke nederlaag en doet er goed aan om snel met een overwinning terug aan te knopen.

FC De Kempen: Hooyberghs, Govers, Gielis, Swaans, Murataj (85' Maes), Moorkens, Van Den Putte, Goethaert (65' Storms), Trommelen, Vervoort, Bakkovens

Doelpunten: 24' Goormachtig 0-1, 27' Van Den Putte 1-1, 56' Herrygers 1-2, 70' Aerts 1-3
Gele kaarten: Vermeiren, Bakkovens, Schrauwen, Goormachtig
Scheidsrechter: Niels Kums