KFC De Kempen - KSK Oosthoven 2 - 1

De ganse wedstrijd werd gekenmerkt door een schaarste aan doelkansen, zodat beide doelmannen niet vaak in actie moesten komen. Een bezoekende kans werd door Willemsen in de beginfase naast gekopt. Bij de eerste dreiging van de thuisploeg was het al meteen bingo. Nuyens zorgde met de bal aan de voet in de zestien voor een nummertje, en bracht dan het leer haarfijn voor doel. Moorkens kon van dichtbij de 1-0 binnen koppen. Het volgende noemenswaardige doelgevaar resulteerde in de 2-0. Een gekraakte voorzet van Van Den Broeck belandde bij Maes die beheerst afwerkte. De laatste vijf minuten van de eerste helft zorgden nog voor wat animo en spanning. Thuisgoalie Hooyberghs bracht redding bij een gevaarlijke vrije trap van Ruben Vaes omheen de muur. Een wenkende scoringskans in de rebound werd door Jonas Vaes onbegrijpelijk over een zo goed als lege kooi getrapt. Ei zo na werd het nog 3-0 nadat Moorkens doorstak tot bij Van Den Broeck. Doelman Claes van Oosthoven was goed uit doel gekomen en bracht redding. Bezoeker Jonas Vaes haalde op slag van rust uit met een schot, wat resulteerde in een kans voor Bjorn Seuntiens.

In het begin van de tweede helft liet de balvaardige Mertens een knappe actie optekenen, maar het schot van de lokale middenvelder was te hoog gemikt. De Kempen werd lange tijd op eigen speelhelft teruggedrongen, en geel-blauw mocht zich gelukkig prijzen dat Oosthoven offensief niet echt oorlog kon maken in de zestien. Bij een goede vrije trap van Van De Cruys was er niemand van de bezoekers die goed geplaatst stond om af te werken. De ingevallen Starckx probeerde het van ver, maar Claes pakte probleemloos. In de 82’ viel de aansluitingstreffer na een voorzet van Bjorn Seuntiens. Ruben Vaes kon van dichtbij binnen koppen. Zo werd het slot nog spannend, en bezoeker Willemsens schoot even later hoog over. Een vrije trap aan de rand van de zestien was zowat de laatste kans voor de bezoekers. Het schot belandde in de muur en nadat er door de thuisdefensie ontzet was, bracht Hooyberghs met de vuist redding bij een schot van uit de tweede lijn.
De wedstrijd miste, vooral in de tweede helft, de nodige glans door te veel slordigheden en een gebrek aan vlot combinatievoetbal. De driepunter bleef evenwel verdiend op eigen bodem.

KFC De Kempen:  Hooyberghs, Vandeweghe, Aerts, Goethaert, Mertens, Storms (80’ Smits), Van Den Broeck (80’ Starckx), Maes, Moorkens, Nuyens (78’ Coenen), Lauwers

Doelpunten: 8’ Moorkens 1-0, 25’ Maes 2-0, 82’ R. Vaes
Gele kaarten: Vandeweghe, Van De Cruys, Nuyens, Nietvelt, Moorkens