KFC De Kempen A - KSK Retie 1 - 1

De belangstelling voor deze derby was behoorlijk, maar na 45’ bleven de toeschouwers op hun honger zitten. Vroeg in de match krulde de lokale spits Dierckx de bal laag voorbij de verste paal buiten. Beide doelmannen bleven het eerste kwartier nagenoeg werkloos. Een listige en gevaarlijke bezoekende vrije trap tot aan de tweede paal verdween in hoekschop. Bij de corner die er op volgde ontstond in de kleine rechthoek voor de kooi van Verbist een rommelige fase die bijna resulteerde in de 0-1. Dat was zowat de enige opschudding die in de eerste helft te noteren viel. Eenmaal De Kempen in balbezit was, plooide Retie massaal terug en trok een dubbele verdedigingsgordel op, waartegen De Kempen zich te pletter liep. Retie-keeper Ceelen kende geen probleem met de poging van Dierckx, en wanneer Bellens voor De Kempen de bal goed voor doel bracht, stond aan de eerste paal helaas niemand in positie om te dreigen.
In de tweede helft werd de bezoekende egelstelling nog groter, en Retie leek nu helemaal voor eigen doel te gaan kamperen. De thuisploeg wist een reeks corners af te dwingen, en bij één ervan plofte het leer na een carambole in een luchtduel pardoes boven op de lat van de bezoekende kooi. In de 55’ wrong Dierckx zich in schietpositie, liet dan de bal aan Trommelen die plots opdook, maar onbesuisd naast knalde. Retie slaagde er nauwelijks in om nog op de helft van de thuisploeg te geraken. Dierckx probeerde het vanuit de draai, maar de bezoekende keeper Ceelen pakte simpel. Even later werd Demba foutief aan de rand van de zestien gestopt. Dierckx schoot de bal langsheen de muur in de handen van Ceelen. Van op links bracht Demba voor tot bij Dierckx, maar ook dit keer had keeper Ceelen het laatste woord. Retie kreeg in de 85’ een licht toegekende vrije trap, die door Breugelmans voor doel gebracht werd. Het leer werd ontzet in de voeten van een bezoeker, die een gekraakt schot afvuurde. De bal maakte een curve in de lucht en met het hoofd verlengde Gijs het leer in doel en de onwaarschijnlijke 0-1 stond op het bord. De Kempen ontketende in de laatste minuten en in de blessuretijd nog een slotoffensief. Een lokale corner werd onvoldoende weggewerkt. Maes stond goed geplaatst en kreeg de bal voor de voeten. Van dichtbij schoot hij onhoudbaar de 1-1 tegen de netten.
De Kempen wou wel voetballen, maar stuitte op een stug verdedigend Retie. De thuisploeg miste de swung om de match in haar voordeel te beslechten. Ei zo na werd het helemaal catastrofaal, maar de verdiende gelijkmaker was dan toch nog goed voor een punt.

KFC De Kempen: Verbist, Vanhoof, Bellens (85’ Brouwers), Kocak, Govers, Gielis, Swaans (79’ Maes), Demba Janneh, Dierckx, Verheyen, Trommelen

Doelpunten: 83’ Gijs 0-1, 90’+4 Maes 1-1
Gele kaarten: De Kempen: Govers, Demba Janneh, Dierckx
                       Retie: Rommes, Van Herck,