KFC De Kempen A - K.Ternesse VV 4 - 0

De Kempen nam met ruime 4-0 cijfers verdiend de maat van het hoog geklasseerde Ternesse. De clean-sheet had de thuisploeg te danken aan sterk keeperswerk van Hooyberhgs. Stekhouders Van Den Putte, Trommelen en Meynendonckx ontbraken op het appel, en zo mochten Storms, Verheyen en Goethaert aan de aftrap verschijnen. Net voor het begin van de match werd de verdienstelijke Ben Bakkovens gehuldigd voor zijn 100ste wedstrijd die hij in Berg en Dal speelde voor De Kempen.

In het openingskwartier kwam de thuisploeg het best voor de dag, maar echt doelgevaar bleef achterwege. Gielis moest foutief worden gestopt aan de rand van de zestien, en even later legde Vervoort breed op Verheyen die niet krachtig genoeg kon uithalen. Ternesse-keeper Van Den Wildenberg redde probleemloos. In het tweede kwartier drukte Ternesse voetballend zijn stempel, en zorgden zij voor de kooi van Hooyberhgs enkele keren voor gevaar. Een laag schot van Somers ging rakelings buiten bereik van Hooyberghs naast de tweede paal buiten. Aan de overkant leverde een sterk nummer van Efe uiteindelijk een corner op. Even voorbij het half uur werd diezelfde Efe foutief gestopt, en de vrije trap die er op volgde werd door Swaans omheen de muur geschoten, maar Van Den Wildenburg ging goed plat. Direct erna vond Ternesse het hoofd van Van De Brul, maar met een knappe reflex en schitterende redding ranselde Hooyberghs een gemaakte goal uit zijn kooi. De Kempen zette opnieuw de aanval op, en na een nummertje van Moorkens, bracht laatst genoemde Gielis in stelling die de teruglegger simpel binnen schoot. Efe kreeg na de openingsgoal ook een goede kans, maar vond de bezoekende keeper op zijn weg die in corner werkte. Met een magistrale doorsteekpas van Moorkens tot bij Vervoort, was de blonde aanvaller de koele afwerker van dienst en stond het vlak voor rust 2-0. Van Den Wildenburg bracht nog redding bij een poging van Efe, en wanneer Moorkens op slag van rust het leer voor doel zwiepte, kon Swaans net niet bij de bal om de 3-0 te scoren.
Na de koffie kwam de thuisploeg het sterkst uit de kleedkamer. Efe bediende Swaans die zijn poging door de bezoekende keeper gered zag. Ternesse mocht zich gelukkig prijzen dat de foutieve aanslag op de doorgebroken Vervoort maar met geel bestraft werd. De bezoekers lieten een snelle uitbraak optekenen via De Langhe die voor doel bracht waar Juniku net iets te kort kwam om af te werken. Even voorbij het uur moest de thuisdoelman zich reppen om een lage voorzet van Ternesse weg te boksen en doelgevaar in de kiem te smoren. In de 73' zette de bedrijvige Efe zich sterk door op rechts en bracht de bal voor doel. Er ontstond een rommelige fase voor de bezoekende kooi, en na enig gefrommel aan de tweede paal kon Swaans de 3-0 binnen werken. In de 86' behield de ingevallen Van Den Broeck het overzicht, bracht keurig voor doel waar Swaans na een knappe controle Van Den Wildenburg opnieuw het nakijken gaf. Na de 6 op 6 voor de feestperiode, knoopte De Kempen opnieuw aan met een knappe overwinning, goed voor een 9 op 9. Het deed dit na een sterke collectieve prestatie.

FC De Kempen: Hooyberghs, Govers, Gielis, Swaans, Efe (84' Van Den Broeck), Door Moorkens (89' Lennert Moorkens), Bakkovens, Goethaert, Verheyen, Storms, Vervoort

Doelpunten: 36' Gielis 1-0, 42' Vervoort 2-0, 73' Swaans 3-0, 86' Swaans 4-0
Gele kaarten: Lemaire