KFC De Kempen A - KVC Lille United A 2 - 3

Lille kon al vroeg in de wedstrijd juichen nadat in de 5’ Bakkovens centraal te zwak verdedigde. Hannes nam de onverhoopte doelkans dankbaar in ontvangst en kwam oog in oog met doelman Janssens. Met een kapbeweging schakelde hij de thuisgoalie uit en legde de 0-1 simpel tegen te netten. Het antwoord van De Kempen kwam er met een te hoge knal van Michiel Meynendonckx. Enkele minuten later moest de Lilse keeper Schrauwen met de vuisten een vrije trap van diezelfde Meynendonckx onschadelijk maken. Ook een bezoekende poging van Schops van uit de tweede lijn was geen probleem voor Janssens. Vanaf het tweede kwartier nam de thuisploeg de wedstrijd in handen, maar doelgevaar bleef achterwege. In de slotfase van de eerste helft dribbelde Lauryssen doorheen de bezoekende defensie en werd finaal tegen de grond gewerkt. Michiel Meynendonckx trapte de strafschop waarbij Schrauwen in de goede hoek dook en redde. Zo bleef het 0-1, meteen ook de ruststand.
Na de pauze probeerde Michiel Meynendonckx het al snel met een afstandsschot, maar Schrauwen pakte makkelijk. Een minuut later stonden de bordjes dan toch in evenwicht nadat Gielis van op links de bal voor doel bracht. Via een Lilse verdediger kwam de bal voor de goed gevolgde Van Dyck die Schrauwen het nakijken gaf: 1-1. Thuisdoelman Janssens moest met een zweefsprong een poging van Brouwers onschadelijk maken. Het spel ging nu snel op en neer, en in de 53’ legde Lauryssen zijn belager in de luren, maar vergat de 2-1 te scoren. Die kwam er enkele minuten later dan toch, wanneer Lauryssen dit keer de actie opzette. Michiel Meynendonckx bracht de bal voor doel en Schrauwen loste, zodat Wynants de 2-1 kon scoren. Lille ging van dan af naarstig op zoek naar de gelijkmaker. Gerritsen krulde in de 69’ de bal in de winkelhaak, maar met een kattensprong tikte Janssens een “gemaakte” goal in corner. Tijdens het slotoffensief bracht bezoeker Mariën de bal voor doel, waar Gerritsen opdook, wiens kopbal aan de eerst paal maar nipt naast ging. In de blessuretijd kon Brouwers met een lage schuiver door een bos van benen de 2-2 dan toch binnen schieten. De Kempen was nog twee keer dicht bij de 3-2. Een eerste keer viseerde Moorkens de korte hoek en Schrauwen redde dit keer de bezoekende meubelen door in corner te boksen. Na een hoekschop viel in de kleine rechthoek de bal voor de voeten van Gielis, die van dicht bij de wenkende kans onbegrijpelijk over knalde. De scheidsrechter had op dat moment al lange tijd laten overspelen, en tot ieders verbazing bleef het eindsignaal achterwege. Joost mocht weten wat de heer Bultynck bezielde, maar in de eindeloze blessuretijd mochten de bezoekers nog twee hoekschoppen trappen. Het onwaarschijnlijke gebeurde dan toch nog in de laatste minuut, wanneer in het tumult voor doel Van Ginckel de gevleide 2-3 wist te scoren. De bedenkelijke slotarbitrage deed de vreugde bij de bezoekers onverhoopt losbarsten, bij de thuisaanhang en -spelers was de frustratie des te groter.

De Kempen speelde met:  Janssens, Ruben Meynendonckx, Michiel Meynendonckx (83’ Ndagano), Gielis, Lauryssen (88’ Bosmans), Van Den Putte, Bakkovens, Van Dyck, Wynants (80’ Moorkens)

Doelpunten: 5’ Hannes 0-1, 49’ Van Dyck 1-1, 56’ Wynants 2-1, 92’ Brouwers 2-2, 96’ Van Ginckel 2-3

Gele kaarten: Michiel Meynendonckx

Scheidsrechter: Lander Bultynck