KFC De Kempen - KVK Wellen 1 - 3

De stormachtige weersomstandigheden hadden van het speelveld een zompige en slijkerige toestand gemaakt. Voor beide elftallen was het bijgevolg erg moeilijk om overeind te blijven, en glijdend onderuit gaan was dat ook een wedstrijd lang een vaak voorkomende situatie. Kortom, de match kwam geen enkel moment in aanmerking voor een schoonheidsprijs.
De Kempen keek al vroeg tegen een 0-1 aan, nadat schuin voor doel Poell uithaalde met een schot. Via de verste paal ging het leer tegen de netten. Op het kwartier nam lokale spits Dix de voorzet van Wynants aan en mikte dan met een schot over doel. Na de openingsgoal was de wedstrijd lange tijd in evenwicht, en even voor het half uur werd Dix opnieuw in stelling gebracht, na de assist van Trommelen. Een goede balcontrole ten spijt, werd de knal op doel toch nog bemoeilijkt. Keeper Rausin van de bezoekers bracht redding. In de 34’ moest thuisgoalie Hooyberghs zich reppen voor de aanstormende Versteeven. In de 41’ glipte Vandermeulen door de buitenspel zodat hij alleen op doel kon afgaan. Laag onder het lichaam van Hooyberghs werd meteen de ruststand gescoord.
Vroeg in de tweede helft omspeelde Versteeven de thuisdoelman die ver uit doel was gekomen. De bezoekende aanvaller viseerde van uit een scherpe hoek het zijnet. De 0-3 kwam er dan toch in de 53’ nadat een vrije trap in de kleine rechthoek gedropt werd. Hooyberghs was verrast door de verraderlijke bots, en van dichtbij tikte Vanderheiden simpel binnen. Bij een hoge bezoekende corner voor doel, was Versteeven te verrast om er 0-4 van te maken. Diezelfde Versteeven ging even later in duel met verdediger Vervoort en doelman Hooyberghs, maar scoren lukte ook dit keer niet. Bij een thuisaanval van op rechts, legde Gielis de bal breed voor de aanstormende Ruben Meynendonckx op links. Met een streep in de verste hoek werd het 1-3. Met nog een kwartier te gaan kende Lauryssen pech wanneer hij met de bal aan de voet goed naar binnen slalomde. Zijn knal in de korte hoek stierf op de paal. In de slotfase was Versteeven nog twee keer dicht bij de 1-4. Eerst mikte hij een wenkende kans hoog over, en in de blessuretijd bracht Vervoort bij zijn schot redding op de lijn.

FC De Kempen: Hooyberghs, Vervoort, Ruben Meynendonckx, Michiel Meynendonckx (72’ Govers), Gielis, Dix, Lauryssen, Bakovens (78’ Moorkens), Wynants (72’ Ndagano), Trommelen, Vets

Doelpunten: 11’ Poel 0-1, 41’ Vandermeulen 0-2, 53’ Vanderheiden 0-3, 75’ Lauryssen 1-3
Gele kaarten: Poell, Wynants, Vets, Versteeven
Scheidsrechter: Mohamed Wahhabi