KFC De Kempen - KVV Rauw Sport Mol 0-1

De dames van De Kempen kregen voor de winterstop regelmatig versterking vanuit een onverwachte hoek. Om uitsluiting uit de competitie te voorkomen en het aantal forfait-nederlagen tot een minimum te beperken, besloten enkele mama's de sportieve toer op te gaan om hun dochters op het voetbalveld uit de nood te helpen.
Ook voor de thuismatch tegen Mol Rauw bonden drie mama's de voetbalschoenen aan, om zo met een volledig elftal aan de aftrap te komen. Het is ronduit een schitterend en sportief gebaar!
De wedstrijd dan: van meet af aan was de thuisploeg gedwongen om voornamelijk op eigen speelhelft te kamperen, omdat de bezoekers uit Mol offensief het best voor de dag kwamen. Echter, de dames van Mol Rauw beten hun tanden stuk op het stevig defensief blok dat De Kempen neerzette. Keepster Rinke Van Der Paelt stond goed te keepen, en ook sluitstuk Frauke Smeyers ontpopte zich centraal in de defensie als een rots in de branding, bijgestaan door haar ploeggenoten. In de eerste helft probeerde De Kempen, eenmaal in balbezit, goed uit te voetballen en dat lukte bij momenten aardig. Met een brilscore trokken beide teams tijdens de rust richting kleedkamer.
Vroeg in de tweede helft ontsnapte geel-blauw aan een 0-1, nadat de bal na een schot op doel via een verdedigster op de deklat plofte. In de tweede helft was er meer één-richting-voetbal mee gemoeid, allicht een gevolg van de vermoeidheid die enkele gastvrouwen parten begon te spelen. Naarmate de minuten wegtikten en Mol Rauw er niet in slaagde om de defensie uit verband spelen, begon het geloof in een gelijkspel te groeien. Helaas werd in de 69' een bezoekende aanvaller alleen voor doel afgezonderd, en werd de bal buiten bereik van de kansloze Rinke Van Der Paelt tegen de netten geschoten. Tien minuten later was er opnieuw gevaar voor het doel van de thuisploeg. De thuiskeeper ging goed plat om het leer te veroveren, maar daarbij werd de bal nog net zijwaarts getikt. De duikbeweging was ingezet en zonder bal was er contact met de bezoekster, waarna de scheidrechter terecht de bal op de stip legde. Mol Rauw kende evenwel pech wanneer de penalty naast doel gemikt werd, en zo bleef het toch enigszins spannend bij de krappe 0-1. Na een sterke actie en een rush richting bezoekend doel, aarzelde Charlotte Van Eyndhoven net iets te lang en weg was de kans.
Al bij al speelden De Kempen-dames een verdienstelijke wedstrijd!

De Kempen: Van Der Paelt, Lauwers, Van Eyndhoven, Puts, Proost, Daems, Borrenberghs, Geudens, Van Aert, Smeyers, Vissers
Doelpunten: 69' Vanspringel 0-1
Gele kaarten: geen