KFC De Kempen A - SK 's Gravenwezel-Schilde 2 - 5

Na een evenwichtig begin, kende al vroeg in de wedstrijd de bezoekers pech wanneer een schot van Walsh op de deklat belandde. Even later ging het schot van diezelfde Walsh richting kruising op het moment dat keeper Verbist verslagen was. Vanhoof sloeg de bal met de hand uit het doelvlak, en na 8' was rood en een penalty het logische gevolg.
Van op de stip bracht Van Der Zyp de 0-1 op het scorebord. En zo had De Kempen plots nog 82 minuten wedstrijd met een man minder en een vroege achterstand voor de boeg. Een schuchtere kopbal van Gielis op assist van Demba was het antwoord van de thuisploeg. De situatie werd helemaal bedenkelijk wanneer de bezoekers op 0-2 kwamen. Rechts achteraan liet de Kempen-verdediging zich te simpel in de luren leggen waardoor de bal gevaarlijk voor doel kon gebracht worden. Twee reddingen van Verbist ten spijt kon Van Ginckel bij zijn derde poging dan toch scoren. Het vizier van Demba stond bij een vrije trap aan de rand van de zestien nog te hoog gemikt, maar enkele minuten later scoorde hij met een heerlijke krul in de verste hoek de aansluitingstreffer. De Kempen drong de bezoekers op eigen speelhelft terug, en een actie Gielis-Maes kon nog net op tijd door een bezoekende verdediger ontzet worden. In de 38' werd een corner van Swaans aan de eerste paal doorgekopt en aan de tweede paal knikte Dams de gelijkmaker binnen. In de slotfase van de eerste helft moesten de bezoekers noodgedwongen voor de eigen kooi parkeren. De Kempen kon nog enkele hoekschoppen afdwingen en het zag er even naar uit dat geel-blauw na de 0-2 er op en erover zou gaan.
Na de koffie kreeg de vrij staande Folla een goede kopkans, maar thuisgoalie Verbist stond goed geplaatst en bracht redding. De 2-3 kwam er in de 53' nadat Verbist verrast werd bij een schot van Lansu nadat de bal na een ongelukkige bots tegen de netten ging. De bezoekers voetbalden daarna lange tijd met veel druk naar voor, en De Kempen kwam geruime tijd offensief niet meer in het stuk voor. Verbist voorkwam de 2-4 bij een poging van Walsh. Even later voorkwam de bezoekende keeper De Bruyn de 3-3 nadat Maes de bal lateraal hoog voor doel bracht en aan de tweede paal Dams krachtig en gevaarlijk kopte. Ook bezoeker Van Ginckel leek te gaan scoren, maar via de rug van een ploegmaat ging de bal naast. Diezelfde Van Ginckel ging stevig in duel en mocht doorgaan, en Braeckmans kon in de rebound de 2-4 scoren. In de 88' schoot Walsh van uit de tweede lijn de 2-5 tegen de touwen.

KFC De Kempen: Verbist, Vanhoof, Kocak, Govers (87' Mertens), Gielis, Swaans, Janneh Demba, Maes, Goethaert (47' Bellens), Dams (72' Brouwers), Trommelen

Doelpunten: 8' Van Der Zyp 0-1 (pen.), 20' Van Ginckel 0-2, 27' Demba 1-2, 38' Dams 2-2, 53' Lansu 2-3, 80' Braeckmans 2-4, 88' Walsh 2-5

Gele kaarten: De Kempen: Gielis, 's Gravenwezel: Van Der Zyp, Braeckmans, Lansu, Van Ginckel
Rode kaarten: De Kempen: Vanhoof