KFC De Kempen - Weerstand Koersel 1-0

De finale met de promotie naar nationaal voetbal als inzet werd een ware thriller. Senne Dierckx schoot geel-blauw al vroeg in de wedstrijd op voorsprong, maar slaagde er enkele keren niet in de geruststellende 2-0 te scoren. Collectief haalde De Kempen met veel inzet de overwinning evenwel over de streep.
In de aanvangsfase vond Maes al snel de bezoekende keeper op zijn weg, en zo was de eerste corner van de match voor de thuisploeg. In de 12' zette Dierckx zelf de actie op, won het duel met zijn belager en schoot van uit een haast onmogelijke hoek de 1-0 tegen de netten. De lokale spits kwam even later opnieuw oog in oog met doelman Reckers die het leer in hoekschop werkte. Het antwoord van Koersel kwam er met een lange bal richting Asnong, maar Kempen-goalie Verbist bracht redding. Dierckx haalde vervolgens uit met een listig schot in de korte hoek, waar andermaal portier Reckers goed stond opgesteld. De kopbal van Govers even later was een afschamper en ging naast. Rond het half uur domineerden de bezoekers enige tijd het spel, en moest De Kempen even bekomen van zijn sterke prestatie tot dan toe. Zo kon Asnong opnieuw dreigen bij een dieptepas in zijn richting. In de slotfase voor rust, ging Maes er vandoor nadat bezoeker Ponet een voorzet niet kon wegkoppen. De bal werd in de loop van Dierckx gespeeld, die dit keer de 2-0 vergat te scoren. Een schot van Gielis resulteerde via keeper Reckers in een nieuwe corner, en het verradelijk schot van Dierckx dat door diezelfde Reckers gered werd, was het laatste wapenfeit uit de eerste helft.
Bezoeker Cerigioni zorgde in de tweede helft al snel voor gevaar met een goed schot. Verbist bracht met de vuisten redding. De thuisploeg was geenszins van plan om zich in te graven om de krappe voorsprong te verdedigen. Een lage harde grondscherende voorzet van Gielis werd aan de tweede paal ternauwernood in hoekschop getrapt. Snel daarna bracht Kocak de lokale spits in stelling, waarbij Dierckx centimeters te kort kwam. Wanneer Cerigioni een goede loopbeweging in de rug van de verdediging inzette, was Kempen-keeper Verbist bijna verrast en kon met moeite de bal alsnog veroveren. Op het uur omspeelde Dierckx Koersel-verdediger Ponet, kwam oog in oog met Reckers die het schot in hoekschop werkte, en dus werd het andermaal geen 2-0. Aan de overzijde deed Asnong het zijnet trillen. Een opportunistische poging van Dierckx ging naast, en ten gevolge de vele inspanningen leek De Kempen collectief nu toch wat doorheen zijn beste krachten te zitten. Het schot van Maes ging voorlangs, en Gielis dwong Reckers voor de zoveelste keer tot een redding. De ingevallen Brouwers dreigde op zijn beurt in het slotkwartier, en wanneer Trommelen de bal voor doel bracht tot bij de tweede paal, besloot Dierckx naast. Ondertussen hadden de bezoekers een alles of niets slotoffensief ingezet. De omhaal van Cerigioni ging maar nipt over, en velen zagen de bal er in gaan. Nagelbijtend onderging de thuisaanhang de slotfase, en zag hoe De Kempen nog tal van countermogelijkheden kreeg.  Dierckx passte op Maes die koppend zijn plaatsbal naast mikte. Diezelfde Maes vond even later Reckers op zijn weg. De afscheid-nemende Storms schilderde het leer magnifiek op het hoofd van Dierckx die evenwel naast kopte. Ook het schot van Dierckx naast de kruising miste even later precisie. De thuissupporters hadden in de blessuretijd meer oog voor de scheidsrechter, hopend op het eindsignaal. Nadat dat er kwam, bestormden de geel-blauwe supporters het terrein en barstte het feest op en naast het veld los. De Kempen is volgend seizoen opnieuw aan de slag in het nationaal voetbal, en mag zich opmaken voor o.a. derby's met Nijlen, Zwarte Leeuw, Turnhout, St.Lenaerts en Geel.

KFC De Kempen: Verbist, Vanhoof, Kocak, Govers, Gielis, Swaans (63' Brouwers), Dierckx, Maes (88' Storms), Goethaert, Verheyen, Trommelen

Gele kaarten: Kocak, Storms
Scheidsrechter: Yoran Van Opstal