KFC Exc.Vorst - KFC De Kempen B 0-3

Ten gevolge degradatie speelden beide ploegen hun laatste wedstrijd van het seizoen 2022-2023 in derde provinciale. De Kempen begon goed aan de match. Toch was de eerste doelkans voor Vorst wanneer Van Gils met een lage knal doelman Janssens aan het werk zette. Uit de reeks corners die de thuisploeg mocht nemen, konden de gastheren dan weer geen gevaar putten. De 0-1 viel geheel onverwacht, nadat Vandeweghe zijn voorzet in de verste hoek zag binnen gaan. Van Den Broeck had de 0-2 aan de voet, maar zijn lob ging over keeper en kader. Aan de overkant stond Kempen-keeper Janssens paraat bij een poging van Raeyen. In het derde kwartier gaf De Kempen de match uit handen en domineerde de thuisploeg tot aan de rust. Het leverde Vorst enkele kansjes op, maar in de zone van de waarheid bleef de afwerking in gebreke.
Ook na de rust ging Vorst op zoek naar de gelijkmaker en moest De Kempen een tijd lang het spel ondergaan. Vincent Verschueren mikte voor De Kempen naast, en ei zo na stond de 0-2 toch op het bord. Het schot van Iwuji belandde echter op de paal. Wanneer thuisspeler Daniels de bal laag voor doel bracht, zat doelman Janssens er goed tussen en in de rebound vergat Vorst te scoren. Vincent Verschueren bracht van op rechts de bal hoog voor doel waar aan de tweede paal een ongelukkige tussenkomst van Vorst-verdediger Van Gils de bal in de kruising deed belanden: 0-2. Janssens voorkwam de aansluitingstreffer bij de poging van Nysmans. Vincent Verschueren had oog in oog met Reykers de 0-3 aan de voet. De thuisgoalie bracht redding en werkte het leer in hoekschop. De 0-3 kwam er dan toch nog, wanneer Wilmsen in twee keer kon aanleggen. De afscheidnemende doelman Janssens kreeg nog een applausvervanging en de eveneens afscheidnemende Bouwen nam de laatste vijf minuten van de competitie plaats onder de lat.
De Kempen B won zijn laatste wedstrijd, en treed volgend seizoen aan in vierde provinciale. Toch hebben de zeer jeugdige spelers het afgelopen seizoen hun supporters veel kijkgenot en voetbalplezier bezorgd. Voor sommige spelers ligt de toekomst volgend seizoen bij een andere club. Namens de supporters alvast veel dank aan de afscheidnemende Kempen-boys, en veel succes gewenst in hun verdere voetbalcarrière!

FC De Kempen: Janssens (84' Bouwen), Vandeweghe, Moorkens, Willemsen, Matisse Verschueren, Van Riel (66' Melis), Iwuji, Mombaerts, Van Den Broeck, Coenen (44' Vincent Verschueren), Mertens Vandermosten (52' Nuyens)

Doelpunten: 16' Vandeweghe 0-1, 61' Van Gils (owngoal) 0-2, 80' Wilmsen 0-3
Gele kaarten: Van Gils, Mertens Vandermosten