KFC Meer - KFC De Kempen B 5 - 0

Welgeteld 5 doelpogingen binnen de doelkader leverde voor de thuisploeg een comfortabele 4-0 ruststand op. Aan de bezoekerszijde viel er in de eerste helft welgeteld 1 doelpoging binnen de doelkader te noteren. De Kempen werd koudweg gepakt door een dodelijk efficiënte thuisploeg op stilliggende fases en snelle counters. Enkele Kempen-boys zaten bijkomend 90’ lang niet in de match, en dat was net iets te veel van het goede voor de overige hard werkende geel-blauwe gasten om een resultaat neer te zetten.
In de 1’ werd een pegel van Nuyens door Meer-doelman Deckers met de vuisten onschadelijk gemaakt. Verder dan deze doelpoging in de eerste helft kwam De Kempen niet. Schoten van uit de tweede lijn zoefden naast of hoog over doel en kantine. Het vizier van de thuisploeg stond veel scherper. Middenvelder Er krulde een vrije trap haarfijn voorbij de muur en net naast de paal binnen. Bij knullig balverlies bij De Kempen na een vrije trap ter hoogte van de zestien, kon Meer razendsnel counteren en Boons had geen schijn van kans wanneer Kasim de assist op de slof nam: 2-0. Net voorbij het half uur duwde Boons een kopbal van Van Kessel over zijn doel in corner. Even later moest Boons zich reppen om de snelle Simons te vlug af te zijn. Van op de stip bracht in de 44’ Er de 3-0 op het bord, en tot overmaat van ramp werd het voor de pauze nog 4-0 nadat Van Kessel voor doel werd afgezonderd en met een lage schuiver Boons opnieuw het nakijken gaf.
Wie bij de bezoekende supporters nog een sprankeltje hoop had op beterschap, was er direct in de tweede helft aan voor de moeite. Simons bracht in de 47’ de forfaitcijfers op het bord. Wedstrijd gespeeld en Meer nam wat gas terug, waardoor De Kempen offensief enkele schuchtere pogingen in de zestien kon afdwingen. Deckers ging evenwel voor de clean-sheet, en hield aan de eerste paal Maes van de eerredder. Met een voetveeg redde Deckers in de 65’ een verdienstelijke poging van Mertens. Gastheer Vanoirbeek pakte nog uit met een afstandsschot dat maar nipt over de deklat scheerde. Een off-day kwam op het conto van De Kempen, dat volgende speeldag op eigen bodem tegen de nummer 2 uit het klassement uit een ander vaatje zal moeten tappen.

FC De Kempen: Boons, Vandeweghe, Govers, Mafete (46’ Van Den Broeck), Vervoort, Mertens (74’ De Backer), Maes, Storms, Moorkens, Nuyens (68’ Van Riel)

Doelpunten: 9’ Er 1-0, 27’ Kasim 2-0, 44’ Er 3-0 (pen.), 45’ Van Kessel 4-0, 47’ Simons 5-0

Gele kaarten: Nuyens, Boons, Kasim, Koyen