KFC Nijlen - KFC De Kempen 5 - 0

Aan de rust was de wedstrijd al gespeeld nadat de thuisploeg in de afwerking dodelijk efficiënt had toegeslagen. De doelpunten vielen te simpel en met een 3-0 ruststand werd de tweede helft haast overbodig. In de 13’ legde Neesen de bal simpel breed op Paulissen die raak trof. Nijlen bleef op zijn elan doorgaan, maar de afstandsschoten misten precisie. Neesen was de man van de assists en schilderde het leer keurig op het hoofd van Paulissen, wiens kopbal rakelings over zoefde. Het was maar uitstel van executie, want in de 31’ kopte Peeters dit keer de voorzet van op links wel voorbij de kansloze Janssens. Vijf minuten later mikte Peeters zijn knal over de bezoekende kooi. In de 38’ was Paulissen de auteur van een listige uithaal. Janssens kwam met een vuist tussen, maar de afschamper verdween alsnog in doel. De Kempen was er in de eerste helft niet in geslaagd een doelkans bij mekaar te voetballen, en dus beleefde Nijlen-keeper Ledent eerder een rustige eerste helft.
De match werd haast een copy van de thuiswedstrijd tegen Pelt, want de tweede helft was nauwelijks op gang gefloten en Peeters trapte aan de tweede paal simpel de assist van Neesen binnen: 4-0. De bezoekers konden een eerste keer dreigen wanneer Gielis de pass gaf aan Ndagano die de versnelling inzette, maar dan naast doel besloot. Aan de overkant kende een knap nummertje van Paulissen geen afwerker van dienst. Op het uur stond het vizier van Neesen te hoog gemikt, en aan de overkant moest Ledent tot twee keer toe paraat zijn om de nul te houden. Eerst haalde hij er de assist van Gielis uit, en wanneer de bal hoog voor doel kwam, was hij het sterkst in de lucht. De snelle Neesen ging er op links nog eens van door en bracht de bal tot bij Peeters. Keeper Janssens riskeerde lijf en leden en weerhield de lokale aanvaller van een doelpunt. De forfaitscore kwam dan toch op het bord wanneer de ingevallen Van Den Heuvel op eigen speelhelft vertrok en de vrije ruimte kreeg om alleen op doel af te gaan. Met een laag scherend schot gaf hij keeper Jansens het nakijken. De Kempen slaagde er niet in de nul van het scorebord te krijgen. Ledent bracht redding bij een poging van Lauryssen, en de lokale portier zat er even later met de vingertoppen nog net bij om het schot van Lauryssen in hoekschop te werken.

KFC De Kempen: Janssens, Mafete, Gielis, Bosmans (42’ Ndagano), Lauryssen, Van Den Putte, Bakkovens, Van Dyck (79’ Vervoort), Govers, Trommelen, Vets (59’ Storms)

Doelpunten: 13’ Paulissen 1-0, 31’ Peeters 2-0, 38’ Paulissen 3-0, 46’ Peeters 4-0, 76’ Van Den Heuvel 5-0

Gele kaarten: Trommelen
Scheidsrechter: Willem Huyghe