KFC Poppel - KFC De Kempen 3 - 2

Al vroeg in de wedstrijd dwong Alexander Van Riel de thuisdoelman tot een goede redding. Aan de overkant was ook Kempen-keeper Boons bij de pinken en redde de knal van Adams. In de 14’ was er opnieuw een sublieme redding nodig van Boons bij opnieuw een schot van Adams. In de rebound kwam het leer voor de voeten van Ten Brink, die met een plaatsbal in de verste hoek de 1-0 op het bord bracht. Het antwoord van de bezoekers kwam direct na de openingsgoal. Mertens bracht Moorkens in stelling, maar doelman Kapteijns van Poppel voorkwam de 1-1. In de 20’ kwam een afvallende bal in de voeten van Schellekens die er 2-0 van maakte. Even voorbij het half uur zette bezoeker Mertens knap de actie op en verschalkte de thuisdoelman. Aan de tweede paal beroerde Moorkens van uit buitenspel de bal nog, en de 2-1 werd afgekeurd. De bedrijvige Mertens dreigde net voor rust nog eens, maar zijn poging resulteerde in een hoekschop.
Vroeg in de tweede helft bracht Bosmans een vrije trap voor doel, en de kopbal van Govers was bijna goed voor de aansluitingstreffer. De goede bedoelingen om de 2-1 te scoren, werden in de 53’ helemaal verstoord nadat Boons een kopbal van Adams verkeerd inschatte. De 3-0 achterstand leek plots uitzichtloos. Nog voor het uur stelde Alexander Van Riel de thuisdoelman op de proef met een goed gemikt schot. Met nog 25’ voor de boeg, kwam de 3-1 er dan toch. Lauwers bracht van op links de bal in de kleine rechthoek, en in het tumult kon een grabbelende Kapteijns niet bij de bal. Govers frommelde het leer over de doellijn. De verre pegel van Smits werd even later door Kapteijns van onder de lat gehaald. En ook bij een schot van Vandeweghe voorkwam de Poppelse keeper de aansluitingstreffer. In de slotminuut glipte Lauwers doorheen de buitenspel en schoot oog in oog met de doelman, de 3-2 koelbloedig laag binnen. Er restte evenwel te weinig extra tijd om nog een slotoffensief te ontketenen. Opmerkelijk was ook de gemiddelde leeftijd van de bezoekende spelers op het wedstrijdblad, namelijk 19 jaar.

FC De Kempen speelde met: Boons, Vandeweghe, Govers, Alexander Van Riel, Storms, Goethaert (79’ Smits), Mertens, Bertels (62’ Van Den Broeck), Bosmans (87’ Joachim Van Riel), Moorkens, Lauwers

Doelpunten: 14’ Ten Brink 1-0, 21’ Schellekens 2-0, 56’ Adams 3-0, 65’ Govers 3-1, 90’ Lauwers 3-2

Gele kaarten: Schellekens, Van Gils