KFC Sint Lenaerts - KFC A 0-0

Gele kaarten
Ndagano, Vets

De bezoekers domineerden het openingskwartier, al waren de kansen voor de thuisploeg. In de 9’ ontzette Hooyberghs ongelukkig het leer, en via een opzittende thuisspeler kwam Bevers in balbezit waarna hij zijn schot op de paal zag belanden. In de 14’ schoot Lansu laag voorlangs. St.Lenaerts herstelde in het tweede kwartier het evenwicht. De Kempen kon niet overtuigen in de zone van de waarheid, en zodoende kende de lokale portier Goossens eerder een rustige eerst helft. In de 40’ kreeg Vissers nog een goede mogelijkheid om te scoren, maar kopte centraal in de handen van Hooyberghs.

De Kempen zorgde na de koffie voor het eerste gevaar. Wynants ging op rechts aan de haal, en vond aan de eerste paal Moorkens, wiens schot in corner werd afgeblokt. Bij deze hoekschop devieerde Wynants de bal met het hoofd en een thuisverdediger stond goed geplaatst om op de lijn redding te brengen. Aan de overkant zette Bevers op het uur sterk door met de bal aan de voet. Zijn schot ging voorlangs. Snel daarna mocht St.Lenaerts aan de rand van de zestien een vrije trap nemen, die evenwel pal in de muur belandde. Voor De Kempen dreigde Wynants nog eens langs de lijn, wat slechts een corner opleverde. Een vluchtschot van Daoudi werd door Hooyberghs gepakt in de 75’. Naar het einde van de wedstrijd toe, ontketende de thuisploeg een slotoffensief om alsnog de driepunter in de wacht te slepen. In de 85’ werd een razendsnelle lokale tegenaanval opgezet, waarbij de thuisploeg met een meerderheid voor de bezoekende defensie kwam te staan. De loeier van Baptist Mitchell spatte op de onderkant van de lat, en een ploegmakker schoot in de rebound voorlangs. De Kempen snakte naar het eindsignaal, en na afloop van de wedstrijd verloor de thuisploeg twee punten, terwijl De Kempen met een duur bevochten punt huiswaarts trok.

FC De Kempen speelde met: Hooyberghs, Meynendonckx Ruben, Meynendonckx Michiel, Gielis, Ndagano (92’ Bakkovens), Bosmans (45’ Moorkens), Van Den Putte, Van Dyck, Wynants, Trommelen, Vets (86’ Govers)