K.Kontich FC A - KFC De Kempen A 1-1

De thuisploeg kende een droomstart, want na 5' stond het al 1-0. Kontich mocht de eerste corner in de match voor zijn rekening nemen, en Weuts stak er zijn voet tegen en noopte Kempen-keeper Verbist tot een redding. De bal geraakte niet weg uit de gevarenzone, en uit een rommelige fase wist De Cock van dichtbij te scoren. Snel erna schoot gastheer Vervoort laag en gevaarlijk naar doel, evenwel een halve meter naast. Het antwoord van De Kempen kwam er via Demba die het leer gevaarlijk voor doel bracht, maar geen afwerker vond. Even later bracht Maes de bal tot aan de tweede paal waar Demba richting doel kopte. Gielis leek te verrast en devieerde de bal over de kooi van Snyders. Laatstgenoemde werkte nadien een voorzet van Trommelen in corner. De fouten van thuisverdediger Raeymaekers op Dierckx bleven al een tijd lang onbestraft, en ook wanneer de Kempen-spits in de zestien foutief tegen de grond ging, zag de spelleider geen overtreding. Demba bracht van op links de bal hoog voor doel, en de op springende Gielis kon zijn kopbal net niet de juiste richting geven om te scoren. In het slot van de eerste helft zette Maes nog eens een actie op waarbij zijn schot werd afgeblokt en in de rebound Demba hetzelfde overkwam. Na een evenwichtige eerste helft met weinig doelkansen, trok Kontich met een 1-0 voorsprong richting kleedkamer.
De Kempen kwam gretiger voor de dag na de koffie, en al vroeg in de tweede helft zoefde een schot van Gielis maar nipt naast. Aan de overkant deed Flebus de netten trillen, maar zijn kopbal werd wegens buitenspel afgekeurd. Een lokaal schot op doel ging maar nipt naast, en Flebus zag vervolgens zijn schot van de lijn weggehaald worden door bezoeker Bellens. De Kempen reageerde via Gielis die voor doel werd afgezonderd. Doelman Snyders bracht redding. Maes bracht voor tot aan de tweede paal en de poging van Dierckx leverde een corner op. Enkele minuten later kopte Bellens in de handen van de lokale goalie. De Kempen ging naarstig op zoek naar de gelijkmaker, en wanneer Brouwers foutief gehaakt werd in de zestien, floot de scheidsrechter op aangeven van zijn assistent de penalty. Dierckx trapte laag en krachtig in de hoek, waar ook Snyders naartoe dook en de elfmeter pakte. De gelijkmaker kwam er dan toch in de 70' nadat dit keer geharrewar ontstond voor de kooi van Snyders. Govers stond goed geplaatst om van dichtbij de gelijkmaker binnen te schieten. Kontich moest in de tweede helft defensief alle zeilen bijzetten. Maes kreeg een scoringskans maar viseerde het zijnet. Thuisspeler De Cock dreigde voor Kontich en kopte gevaarlijk nipt over. De Kempen dreigde nog eens via Maes, wiens vizier na de assist van Gielis te hoog gemikt stond. Een doelpunt, goed voor de driepunter, kon nu aan weerszijden vallen. De Kempen kwam nog een keer goed weg nadat Verbist een uithaal niet onder controle kreeg. Gelukkig voor geel-blauw kon de rebound niet scorend worden afgestraft.
Finaal was de puntendeling een billijke uitslag, na een wedstrijd waar vooral in de tweede helft De Kempen de betere ploeg was.

FC De Kempen: Verbist, Vanhoof, Bellens, Kocak, Govers, Gielis, Demba Janneh, Dierckx, Maes, Verheyen (63' Brouwers), Trommelen (63' Goethaert)

Doelpunten: 5' De Cock 1-0, 70' Govers 1-1
Gele kaarten: Vervoort, Kerckhofs, Raeymaekers, De Cock, Bellens, Goethaert