KSK Oosthoven - KFC De Kempen B 0 - 3

Vroeg in de wedstrijd kreeg De Kempen al 2 goede kansen, maar scoren lukte niet. Zo ging een schot van Paesen via een thuisverdediger in hoekschop, en enkele minuten later was er een goede redding van thuisdoelman Claes bij een poging van Govers. De Kempen had veldoverwicht zonder dat er in de zone van de waarheid oorlog werd gemaakt. In de 25’ ging Claes goed plat bij een lage knal van Mertens die op het middenveld aan een geweldige prestatie bezig was. Bij een corner voor Oosthoven gingen gelukkig voor De Kempen twee thuisspelers onder de bal door en weg was de dreiging. In de 35’ zette Vervoort knap de actie op langs de linkerflank. Bij de achterwaartse assist zat er nog een verdediger tussen om verder gevaar te voorkomen. Voor Oosthoven bracht Devoght de bal voor doel, waarbij Seuntiens gevaarlijk kopte en Boons met moeite kon afweren.
Snel in de tweede helft klom geel-blauw dan toch verdiend op voorsprong. Storms glipte door de buitenspel en leverde in tot bij Lauryssen, die na een kapbeweging met rechts laag de 0-1 binnen schoot. De thuisdefensie kreunde onder de offensieve druk, en even voorbij het uur ging Paesen centraal er van door. Stevig in de rug gezeten, bleef de bezoekende aanvaller toch overeind en gaf in de korte hoek doelman Claes het nakijken. Diezelfde Paesen bracht Lauwers nog een keer in stelling, maar zijn knal belandde op de rug van een thuisverdediger. Doelman Boons was bij de pinken bij een kopbal van Doms en voorkwam met een goede redding de aansluitingstreffer. Op links was Lauryssen sterk met de bal aan de voet en gaf een zijwaartse pass aan Bosmans. Laatstgenoemde bracht met een lage knal de 0-3 op het bord. De 0-4 kwam er net niet, vermits het schot van Lauryssen werd afgeblokt nadat Paesen voor de assist zorgde. Met de 9 op 9 nestelt De Kempen B zich in de top van het klassement.

FC De Kempen speelde met: Boons, Nuyens (71’ Vandeweghe), Govers, Aerts, Vervoort, Storms, Mertens (65’ Maes), Paesen (90’ Van Riel), Bormans, Lauryssen, Lauwers

Doelpunten: 53’ Lavryssen 0-1, 61’ Paesen 0-2, 80’ Bosmans 0-3

Gele kaarten: Van De Cruys, Aerts, Majid,
Rode kaarten: Van De Cruys (2 x geel)