K.Turnhoutse S.K. H.I.H. - KFC De Kempen B 1-3

De Kempen begon het best aan de wedstrijd en mocht al snel twee hoekschoppen op rij trappen. De kopbal van Van Riel was evenwel te hoog gemikt. Wanneer het de thuisploeg niet lukte om uit te verdedigen, kwam Mertens in balbezit, bracht zichzelf in schietpositie en knalde van uit de tweede lijn op doel. Keeper Van De Leur was er aan voor de moeite en het stond al vroeg 0-1. Kempen-keeper Van Dam keek het eerste kwartier werkloos toe, en zag hoe zijn ploegmaat Geyskens in de handen van zijn overbuur besloot. De eerste hoekschop voor de thuisploeg kwam er in de 19'. Met Cavents en Cabanier hadden de gastheren twee vuurtorens in hun gelederen. Laatstgenoemde won het duel op hoekschop in de lucht, en kopte hard onder de lat de 1-1 binnen. H.I.H. herstelde in het tweede kwartier het evenwicht en Kempen-keeper Van Dam was bij de pinken door een gevaarlijke voorzet te onderscheppen. Iwuji was op rechts één en al bedrijvig, en in de 37' dook de rechterflankaanvaller met de bal aan de voet de zestien binnen. Van uit een scherpe hoek deed hij de netten trillen en bracht De Kempen opnieuw op voorsprong. Deze 1-2 werd meteen ook de ruststand.

Na de koffie was er al snel een vrije trap voor De Kempen vanop 20 meter. Het vizier van Mertens stond evenwel te hoog gemikt. Iwuji probeerde het nog eens van uit een scherpe hoek, maar thuisgoalie Van De Leur stond goed geplaatst. Diezelfde Iwuji kon even later net niet afronden na de assist van Geyskens. Thuisdoelman Van De Leur eiste dan vijf minuten de hoofdrol op, en hield met knappe reddingen zijn ploeg in de match. Storms onderschepte de bal bij een lokale aanval, zette zelf doorheen het middenveld de actie op en schoot op doel. Van De Leur werkte met de vuisten in corner. Even later was er aan de tweede paal een scoringskans voor Mertens, maar opnieuw voorkwam Van De Leur de 1-3. Ook de loeier van Storms werd door Van De Leur in corner gewerkt. De thuisploeg stak via Luyten nog eens zijn neus aan het venster. Zijn kopbal miste evenwel precisie. In de 71' bracht Mertens op vrije trap de bal voor doel tot aan de tweede paal. Iwuji stond goed geplaatst en dreef met zijn tweede goal van de avond de score op. Kempen-speler Geyskens viseerde nog eens de vuisten van Van De Leur, en in de 80' was Iwuji te verrast om van dichtbij te scoren.
De thuisploeg probeerde nog een slotoffensief op te zetten, maar De Kempense defensie gaf geen krimp. Geel-blauw speelde de match volwassen uit, en de driepunter was ontegensprekelijk verdiend.

FC De Kempen: Van Dam, Verschueren (46' Maes), Van Riel, Moorkens, Van Doorn, Storms, Iwuji (88' Proost), Mertens, Loots (74' Heylen), Geyskens (85' Van Gompel), Mombaerts

Doelpunten: 6' Mertens 0-1, 19' Cabanier 1-1, 37' Iwuji 1-2, 71' Iwuji 1-3
Gele kaarten: Janssens (HIH trainer)
Scheidsrechter: Dimitri Heylen