KVC Oostmalle - KFC De Kempen B 4 - 1

In het eerste kwartier leek De Kempen nog aan de opwarming bezig, of was het door de uitzonderlijke warmte dat geel-blauw een lome indruk liet in het begin van de match? De twee kansen die Oostmalle kreeg, resulteerden in evenveel doelpunten en na 9' stond het al 2-0! Een terug gekopte bal werd door Deschrijver in één tijd laag naast de paal in de linkerhoek geschoten, goed voor de vroege 1-0. Twee minuten later koos Taamouti dezelfde hoek, nadat hij met de bal aan de voet doorheen de bezoekende defensie slalomde. Na dit catastrofale wedstrijdbegin, herstelde De Kempen het evenwicht, maar doelkansen bleven achterwege. Nog voor het half uur schoot een lage krachtige voorzet van op rechts door tot aan de tweede paal, en Taamouti schoot de 3-0 binnen. De vrije trap van bezoeker Belle belandde op de vuisten van de thuisgoalie. De knal van De Winter ging gelukkig naast of het stond 4-0. Net voor rusten dwong Storms thuisdoelman Van Der Stuyft tot een knappe redding. Hij weerde de bal laag uit de rechterhoek.
De Kempen begon de tweede helft met veel meer grinta, en Vangestel zette sterk door op de linkerflank. Vandeweghe kon zijn voorzet niet tussen de kader besluiten. In de 48' won Goethaert het duel en bracht zichzelf in schietpositie. Met een knappe uithaal bracht hij de stand op 3-1. Na tien minuten in de tweede helft leek de aanvalsdruk van de bezoekers uitgewerkt, en was het Oostmalle dat het heft opnieuw overnam. Janssens hield met een beenveeg Sam in de korte hoek van een doelpunt, en op het uur zoefde een schot van diezelfde Sam voorlangs. De bedrijvige Sam viseerde in de 70' de vuisten van keeper Janssens. Hetzelfde lot overkwam twee minuten later Taamouti. Toch kon laatstgenoemde zijn hattrick voltooien wanneer hij alle ruimte kreeg en een voorzet aan de tweede paal kon binnen koppen.

KFC De Kempen: Janssens, Belle, Vandeweghe, Moorkens (93' Bax), Dondeyne (32' Heylen), Maes (63' Verschueren), Storms, Iwuji, Mombaerts (57' Lenaerts), Vangestel, Goethaert

Doelpunten: 7' Deschrijver 1-0, 9' Taamouti 2-0, 25' Taamouti 3-0, 48' Goethaert 3-1, 80' Taamouti 4-1
Gele kaarten: Deschrijver, Lenaerts, Simons
Scheidsrechter: Chris Van Goylen