K.VK WELLEN - KFC DE KEMPEN A

K.VK. WELLEN  -  KFC DE KEMPEN   2 – 1

De thuisploeg begon aan de match met een strakke wind in de rug, en de snelle combinaties op het kunstgras deed De Kempen in het eerste kwartier alle kleuren van de regenboog zien. Zo moest Kempen-keeper Janssens al snel twee keer met goed vuistwerk tussenkomen. Haex viseerde met een afstandsschot een eerste keer de bezoekende goalie, en even later pakte diezelfde Haex uit met een listige vrije trap. De Kempen geraakte niet uit de omknelling en moest tal van hoekschoppen toestaan. Nadat Versteeven randje buitenspel werd gelanceerd, volgde de voorzet die door Vandermeulen simpel tegen de netten werd geschoten. Een vrije trap van gastheer Bielen belandde op de deklat en De Kempen ontsnapte aan een vroege 2-0. Aan de overkant was Gielis te verrast om aan de tweede paal af te ronden. De Kempen leek zich vanaf het tweede kwartier beter aan de wind en het terrein te hebben aangepast. Nadat Janssens met een goede tussenkomst nog in corner werkte, werd zijn overbuur een eerste keer serieus op de proef gesteld. Met een zweefsprong pareerde doelman Rausin de pegel van Michiel Meynendonckx in hoekschop. Een minuut later waren de bordjes terug in evenwicht. Van Dyck zorgde van op rechts voor de dreiging en Laureysen bracht De Kempen met een schot aan de tweede paal terug in de match. Wanneer een fout op Van Den Putte onbestraft bleef, spurtte Versteeven op doel af, maar mikte dan te hoog. Hetzelfde overkwam de lokale aanvaller wanneer hij voorbij het half uur de buitenspel omzeilde. De vrije trap van Haex werd door Janssens met de vuisten gered.
Al vroeg in de tweede helft moest Janssens weer snel aan de bak. Wanneer hij er in eerste instantie niet goed bij zat, was Versteeven te verrast om te dreigen. Even later moest de bezoekende portier de gevaarlijke voorzet van Ramaekers onschadelijk maken. Even voor het uur moest Janssens ver uit doel en buiten de zestien zich reppen om te ontzetten. Het leer kwam in de voeten van middenvelder Wang, die van zowat ter hoogte van de middencirkel met een strak schot tegen de wind in de 2-1 in het lege doel schoot. De Kempen probeerde offensief het tij te keren om alsnog een punt uit de brand te slepen. Het leverde een reeks hoekschoppen op, en het tikkeltje geluk dat de bal in de zestien een keer goed zou vallen bleef helaas achterwege. Wellen was nog twee keer gevaarlijk, maar een attente Janssens pakte een afgeweken bal, en even later werd een schot van Ramaekers met meer moeite onschadelijk gemaakt.
De thuisploeg won al bij al verdiend, omdat Wellen met de combinatie kunstgras, regen en strakke wind het minste problemen had.

FC De Kempen De speelde met: Janssens, Ruben Meynendonck, Michiel Meynendonckx, Gielis (80’ Jansen), Ndagano, Laureysen, Van Den Putte (70’ Wynants), Bakovens, Van Dyck, Trommelen, Vets (87’ Govers)

Doelpunten: 11’ Vandermeulen 1-0, 21’ Laurysen 1-1, 57’ Wang 2-1

Gele kaarten: Vanderheiden, Ruben Meynendonckx