Lille United B - KFC De Kempen 2-2

Het ganse seizoen wordt in de reeks van De Kempen-dames een strijd om de derde plaats gevoerd, tussen geel-blauw en St.Dymphna-Zammel. Laatstgenoemden veroverden één keer de 3 punten na een forfait van Lille United B. Dat de vrouwelijke Krawatenploeg er op gebrand was De Kempen een loer te draaien, mag geconcludeerd worden door de versterking van enkele speelsters van de A-ploeg. De Kempen daarentegen moest ten gevolge kwetsuren enkele stekhouders missen. De vervangers deden het evenwel schitterend, en lieten zich geen nederlaag aansmeren.

In het eerste kwartier domineerde de thuisploeg de wedstrijd en werd De Kempen op eigen speelhelft teruggedrongen. De Kempen kwam goed weg wanneer een voorzet pardoes tegen de verste paal plofte. Aanvoerder Kivit opende de score op het half uur wanneer zij met een krachtige vrije trap de netten deed trillen. Lang duurde het niet vooraleer de bordjes terug in evenwicht stonden. Melanie Verelst stak door tot bij Annelien Van Eyndhoven, die er na een solo-actie     1-1 van maakte. Thuiskapitein Kivit, in 2024 een vaste waarde van de A-ploeg, trapte andermaal een vrije trap gevaarlijk op doel, te meer omdat de bots net voor de Kempen-keeper verraderlijk was. Wanneer even later Hendrickx in de zestien foutief werd aangetikt, bracht Kivit haar ploeg van op de stip opnieuw op voorsprong. Met 2-1 trokken beide ploegen richting kleedkamer.
Na de koffie was een eerste kans voor Fleur Daems, die haar schot niet de nodige kracht kon meegeven. De Kempen geraakte een tijd lang moeilijk uit de omknelling van de thuisploeg. In die zin viel de gelijkmaker even voor het uur ietwat tegen het spelbeeld in, wanneer opnieuw Annelien Van Eyndhoven de thuiskeeper het nakijken gaf. De poging van Rinke Van Der Paelt miste precisie. Hendrickx zat al een wedstrijd lang in de greep van haar belager Frauke Smeyers, maar slaagde er toch in om enkele keren te dreigen. Eerst werd een knal nog gered door Kempen-keeper Laura Vandenhende, en even later bracht de ex-Kempen speelster de bal goed voor doel waarna Emma Mahieu richting bezoekende kooi kon schieten. Aan de overzijde bracht Van Der Paelt de bal goed voor. Charlotte Lauwers en Charlotte Van Eyndhoven slaagden er niet in om in het tumult in de kleine rechthoek te scoren.
De Kempen B haalde een verdiend gelijkspel en liet zich in deze derby niet ringeloren. St.Dymphna-Zammel klimt met evenveel punten op gelijke hoogte, maar met een beter doelpuntensaldo blijft geel-blauw op de tweede plaats in het klassement. Volgende thuiswedstrijd tegen Lentezon kan mits een overwinning de tweede plaats een zekerheid worden.

KFC De Kempen: Vandenhende, Geenen, Charlotte Van Eyndhoven, Annelien Van Eyndhoven, Smeyers, Daems, Verelst, Lauwers, Van De Perre, Hermans, Van Der Paelt, Poleszczuk, Vissers

Doelpunten: 29' Kivit 1-0, 33' Annelien Van Eyndhoven 1-1, 43' Kivit 2-1 (pen.), 57' Annelien Van Eyndhoven 2-2
Gele kaarten: geen
Scheidsrechter: Karel Boeckx