Oelegem - KFC De Kempen B 2 - 4

Een strakke wind dwars over het veld zou al snel een grote spelbreker worden voor hoge ballen in de lucht. Dus was het een kwestie van de bal laag te houden en te opteren voor combinaties over de grond. De Kempen kwam wat dat betreft het best voor de dag. Pech echter voor geel-blauw wanneer Door Moorkens al vroeg in de wedstrijd met een blessure aan de kant moest. De doelkansen waren schaars en het was voor De Kempen Mombaerts die goed de zestien indook met de bal aan de voet. In plaats van zelf voor het schot te gaan, koos hij voor de assist en meteen was het gevaar geweken. Kempen-keeper Van Dam was even later bij de pinken bij een lokale dieptepass. Mombaerts zette zich achter de bal bij een vrije trap, en met een lage knal doorheen een bos van spelers gaf hij Oelegem-keeper Hendryckx het nakijken. Wilmsen stak even nadien door tot bij Melis die krachtig op doel schoot. De knal werd in corner afgeblokt, en Melis blesseerde zich hierbij waardoor het voor hem ook einde wedstrijd was. Wilmsen kopte vervolgens een assist van Mombaerts op doelman Hendryckx.
De tweede helft was nauwelijks aan de gang wanneer Campo een mistasten in de bezoekende defensie afstrafte, goed voor de 1-1. Lang stonden de bordjes niet in evenwicht, vermits twee minuten later Wilmsen op vinkenslag lag en de thuisgoalie het nakijken gaf. Nog voor het uur ging Mombaerts er bij een counter op rechts van door. Met de bal aan de voet ging hij richting doel waar hij de keeper keurig omspeelde en de 1-3 scoorde. De 1-4 werd wegens buitenspel afgekeurd, en Campo scoorde aan de overkant de aansluitingstreffer. Bij een naar binnen draaiende knal en gedragen door de wind, was Van Dam kansloos wanneer de bal over hem in de verste hoek in doel verdween. Oelegem rook letterlijk en figuurlijk bloed, en pakte vanaf de 2-3 fors uit met intimidatievoetbal. Er werd door de gastheren bikkelhard te keer gegaan, waarbij één en ander met voetbal nog nauwelijks iets te maken had. De Kempen bleef er volwassen onder en liet zich niet vangen. Meer zelfs, bij een scherpe tegenaanval was Loots dicht bij de 2-4. Die kwam er uiteindelijk toch in de 79' wanneer de thuisdefensie uit verband werd gespeeld, en aan de tweede paal Maes binnen trapte. Bijna werd het nog 2-5 nadat Loots er op de counter vandoor ging. Zijn schot kaatste via de paal buiten.
Al bij al werd het een verdiende overwinning voor De Kempen B.

KFC De Kempen: Van Dam, Melis (30' Van Doorn), Van Riel, Lander Moorkens, Maes, Storms, Mombaerts, Van Gompel (75' Heylen), Wilmsen (89' Verheyen), Mertens, Door Moorkens (17' Loots)

Doelpunten: 24' Mombaerts 0-1, 46' Campo 1-1, 48' Wilmsen 1-2, 54' Mombaerts 1-3, 62' Campo 2-3, 79' Maes 2-4
Gele kaarten: Van De Peer, Storms, Lander Moorkens, Thomaere, Vincent, Campo
Rode kaarten: nihil