SKS Herentals - KFC De Kempen B 2 - 1

De Kempen begon niet onaardig op het kunstgrasveld van SK Herentals. Al vroeg in de wedstrijd schoot Van Nuffel goed op doel, maar zijn lage knal zoefde een meter naast de paal buiten. In de 11' moest thuisdoelman Maes een goede redding brengen bij opnieuw een poging van Van Nuffel. Aan de overkant werd keeper Janssens opgewarmd bij een schot van zijn naamgenoot. Bij een onnodige duw in de zestien kon Van Gestel van op de stip SK Herentals op voorsprong brengen. Wanneer Matisse Verschueren een afvallende bal in één tijd op de slof nam, moest thuisgoalie Maes goed plat om redding te brengen. Net voor de pauze kwam De Kempen goed weg wanneer Vandeweghe redding bracht op de lijn.

Snel in de tweede helft moest Janssens tot twee keer toe redding brengen om de 2-0 te voorkomen. Even voor het uur knalde Storms een afvallende bal op doel, en Maes moest zich reppen om de nul te houden. Een afgeweken bal bij een bezoekende aanval werd nog gevaarlijk toen het leer in het dak van het doel viel. Bezoeker Heylen kwam keeper Janssens ter hulp door redding te brengen op de lijn. Gastheer Szalega waagde een knal op de bezoekende kooi, maar Janssens stond paraat. Na een wedstrijd met veel inzet langs beide kanten, kreeg de slotfase toch nog enige suspense. Na een duwfout in de zestien, bracht van op de stip Van Nuffel De Kempen op gelijke hoogte. Snel daarna bleef een lokale aanval met buitenspel onbestraft, en buiten de grote rechthoek kwam de tackle van Janssens te laat. Een rode kaart was het verdict, en veldspeler Maes werd vervangen voor de 17-jarige keeper Van Dam. De vrije trap werd in de muur geschoten. Helaas werd in de blessuretijd de bal van op rechts voor doel gebracht, waar Peeters in de verwarring aan de tweede paal de 2-1 kon scoren. De Kempen kreeg nog een allerlaatste kans op vrije trap. Van Nuffel omzeilde de muur maar keeper Maes stond paraat. Zo pakte SK Herentals in extremis een gouden driepunter in de kelder van de rangschikking.

KFC De Kempen: Janssens, Lenaerts, Matisse Verschueren, Vandeweghe, Mertens Vandermosten, Heylen, Mombaerts (35' Vincent Verschueren), Storms (75' Van Doorn), Van Nuffel, Maes (87' Van Dam), Vanaelten (72' Smits)

Doelpunten: 21' Van Gestel 1-0, 85' Van Nuffel 1-1, 90' Peeters 2-1
Gele kaarten: Van Gestel (SKS), Storms (KFC), S.Janssens (SKS), J.Maes (SKS)
Rode kaarten: J.Janssens (KFC)