V.N.A. Wortel - KFC De Kempen B 2 - 1

De Kempen verdiende de overwinning maar moest na afloop met lege handen huiswaarts. Het betere voetbal en doelgevaar kwam van geel-blauw, maar de voetbalgoden waren op deze grauwe herfstdag eerder de thuisploeg goedgezind.
Ongeveer vijf minuten kon Wortel in de openingsfase het gaspedaal stevig ingedrukt houden. Een schot van Van Erck zoefde naast, en even later moest Kempen-keeper Backx in twee keer redding brengen bij dreiging van Gilops. Bij deze fase werd ook buitenspel aangegeven, en zou het feest niet zijn doorgegaan. Van dan af kwam De Kempen gaandeweg in de wedstrijd en op toerental. Lauwers probeerde het met een lage schuiver, en bij een volgende uitbraak zette Maes de verdediging voor schut met een knappe aanname om dan zelf de flank af te gaan. Net voor het kwartier was er een solo van Paesen die de ganse verdediging oprolde en oog in oog kwam met Wortel-doelman Smitz. Laatstgenoemde voorkwam met een redding de 0-1. Een minuut later was het wel raak wanneer Lauwers de corner binnen kopte. Op het half uur stak Wortel nog eens zijn neus aan het venster, maar op de kopbal-assist van Verdult was niemand gevolgd. De gelijkmaker kwam er op een stilstaande fase wanneer Gilops een vrije trap met een boog over de kansloze Backx in doel kopte. Net voor de rust haalde Maes nog eens verrassend uit met een knal, maar opnieuw bracht Smitz redding.

De Kempen verzuimde in het vierde kwartier de score op te drijven. Eerst was het schot van Paesen niet krachtig genoeg, en wanneer even later Paesen doorstak in de loop van Lauwers, kwam de Kempen-kapitein oog in oog met Smitz. Hij stak de bal buiten bereik van de keeper richting kader, maar het leer ging nipt naast. De Kempen bleef beuken op de defensieve afweergordel van Wortel. Paesen werd foutief onderuit gehaald en de bal kwam op de stip. Paesen schoot de elfmeter jammerlijk tegen de paal. Nadat Backx zich moest reppen om eerst op de bal te zitten, was hij even later verslagen bij een kopbal van Dockx. De Kempen koos nu resoluut voor de aanval in een jacht op de gelijkmaker. Zo kon Goossens van Wortel counteren en schoot de bal voorlangs naast doel. Het laatste lokale wapenfeit was het schot van Verdult waarbij Backx attent de bal pakte. Ondertussen had De Kempen enkele aanvallers ingebracht voor verdedigers. De knal van Storms week nog nipt af en leverde een corner op. De Wortel-defensie riskeerde bij elke bezoekende aanval lijf en leden door zich voor de bal te gooien, en door het leer zonder nadenken naar voor te keilen. Een goede knal richting doel van Lauwers werd afgeblokt. In de slotfase schoot Coenen buiten bereik van Smitz binnen de kader, maar Verdult kwam zijn doelman ter hulp en redde op de lijn. De blessuretijd leverde voor De Kempen nog een reeks corners op, maar de kleine rechthoek van Wortel was te dicht bevolkt om nog te kunnen scoren.

FC De Kempen: Backx, De Backer (80’ Lenaerts), Vandeweghe, Goethaert (83’ Starckx), Van Riel, Valgaeren (62’ Coenen), Paesen, Maes, Storms, Bertels (62’ Segers), Lauwers

Doelpunten: 15’ Lauwers 0-1, 43’ Gilops 1-1, 64’ Dockx 2-1
Gele kaarten: Lenaerts, Paesen, Vandeweghe