Weerstand Koersel - KFC De Kempen 2 - 1

Na een “Coronawinsterstop” van meer dan een maand moest De Kempen de competitie hervatten op het kunstgrasveld van Koersel.
De hekkensluiter had welgeteld één punt behaald  tot nog toe… een punt dat er gekomen was na de 0-0 op het veld van De Kempen in de heenronde.
De verwachtingen lagen hoog, maar na afloop van de match keerden spelers, trainersstaf, bestuur en supporters met een kater van jewelste huiswaarts.
Trainer Vets, Van Den Putte en Ruben Meynendonckx waren geveld door Corona, en ontbraken met de geschorste Bakkovens op het appel.
De bezoekers namen een goede start door hun stempel te drukken en het betere combinatievoetbal. Thuisdoelman Reckers werd door een dreigende Vets danig opgeschrikt. Koersel had een strakke wind in de rug, en in de 11’ ging het leer, gedragen door de wind via binnenkant paal tegen de netten. Afstandsschutter van dienst was Putzeys. De reactie van De Kempen kwam er tien minuten nadien, wanneer Wynants de bal voor doel bracht. Na een goede controle van Dix volgde een gevaarlijk schot op doel. Reckers ranselde de bal in hoekschop en voorkwam zo de gelijkmaker. De thuisploeg herstelde gaandeweg het evenwicht en loerde constant op de counter. De voorzet van bezoeker Van Dyck werd door Wynants net niet zuiver op de slof genomen. Bij de aanval van de thuisploeg die er op volgde, kon Verbeeck maar al te simpel de 2-0 scoren nadat een actie al even simpel kon worden ingeleid. Koersel maakte het verschil door weinig ruimte weg te geven, gretiger de duels aan te gaan, en snel te storen eenmaal De Kempen in balbezit was. Deze voorsprong leek de thuisploeg nog een boost te geven. Janssens bracht redding bij het schot van Verbeeck, en Putzeys was de auteur van een gevaarlijke vrije trap omheen de muur. Aan de overkant werkte Reckers de bal in hoekschop na een snelle counter en poging van Wynants. Op slag van rust zette Lauryssen de actie op en kon met de bal aan de voet op doel afgaan. Zijn schot ging aan de tweede paal laag nipt buiten.
Na de koffie kwam het eerste gevaar van Koersel. Janssens moest al vroeg een lage voorzet van Philips onschadelijk maken. Vets moest even later op de lijn redding brengen nadat een thuisspeler een corner in één tijd op de slof nam. Gastheer Putzeys mikte te hoog, en op het uur bracht Janssens redding bij een voorzet-schot van Philips. Pas daarna was er een eerste doelpoging voor De Kempen, nadat het schot van Gielis in een bos van thuisspelers belandde. Janssens bracht andermaal redding bij een poging van Verbeeck. In de 72’ kopte aan de tweede paal Vaesen een wenkende kans op voorzet van Nulens naast. Gastheer Coenen zag zijn schot voorlangs gaan. Een counter van Koersel werd door Govers keurig onderschept, en begon dan zelf van op eigen helft aan een knappe rush op doel. Zijn voorzet-schot werd door Dix tegen de netten geschoten, maar wegens buitenspel werd de aansluitingstreffer afgekeurd. In de 77’ werd de knal van Vets afgeblokt na voorbereidend werk van Wynants en Gielis. De bezoekende goal kwam er even later, wanneer Moorkens de bal in één tijd op de slof nam, en waartegen Reckers kansloos was. De Kempen begon daarna aan een slotoffensief waarin keeper Reckers een belangrijke rol opeiste. Eerst haalde hij een omhaal van Wynants van onder de lat, en in de 89’ hield hij Gielis van de 2-2. Tussendoor schoot Meynendonckx een teruglegger zowat een meter naast.
En zo behaalde Weerstand Koersel zijn enige punten tot nog toe tegen De Kempen, nl. een 4 op 6. De Kempen liet dus op Limburgse bodem een serieuze steek vallen, terwijl Berlaar-Heikant 3 punten veroverde, en Witgoor bij Lille een punt wegkaapte.

De Kempen: Janssens, Vervoort, Meynendonckx, Gielis, Dix, Lauryssen (63’ Van Den Broeck), Van Dyck (76’ Moorkens), Wynants, Govers, Trommelen, Vets

Doelpunten: 11’ Putzeys 1-0; 37’ Verbeeck 2-0, 79’ Moorkens 2-1
Gele kaarten: Verbeeck, Meynendonckx, Van Den Broeck