K.Zandhoven SK - KFC De Kempen A 0 - 2

Na de mindere prestatie vorig weekend tijdens de thuiswedstrijd tegen Hoboken, zette De Kempen in Zandhoven de puntjes op de i, en pikte terug aan met een verdiende driepunter. Over de ganse wedstrijd waren de doelkansen schaars. De Kempen domineerde met aardige combinaties en veel inzet de wedstrijd. Geel-blauw kon in de eerste helft een indrukwekkend aantal hoekschoppen afdwingen. Bij één ervan was het in de 19' raak: Demba trapte de corner tot in de tweede zone. Dams won aan de tweede paal het luchtduel en kopte krachtig via onderkant lat de 0-1 tegen de netten. Tien minuten later bracht Trommelen aan de tweede paal het leer voor doel. Dams kwam oog in oog met Zandhoven-keeper Van De Vyver en raakte de bal ietwat ongelukkig. De Kempen-spits vergat de 0-2 te scoren en de bal ging over doel. In de slotfase van de eerste helft zette Demba op de linkerflank de actie op en gaf de assist tot bij Brouwers. Het schot van laatstgenoemde was niet krachtig genoeg om Van De Vyver te verontrusten.
Ook in de tweede helft slaagde Zandhoven er niet in het tij te doen keren. Wanneer Van De Vyver slordig de bal ontzette, was Trommelen te verrast om er gevaar uit te putten. Gielis probeerde het met zijn mindere linker, maar de bal ging naast de paal buiten. Bij een zeldzame dreigende poging van de thuisploeg verkeek Kempen-keeper Verbist zich bijna. Aan de overkant drong Demba goed naar binnen en schoot dan verrassend en listig op doel, met een zoveelste corner tot gevolg. Diezelfde Demba trapte in de 80' opnieuw een hoekschop. Brouwers ontdeed zich van zijn belager en dook de vrije ruimte in waar hij ongehinderd de 0-2 binnen kopte. Zandhoven slaagde er niet in om nog een slotoffensief op gang te brengen. Helemaal op het einde was er nog een lokale uithaal in de linker benedenhoek. Met een lage duik bracht Verbist evenwel knap redding en behield hiermee de nul.
De dominantie van De Kempen leverde een verdiende overwinning op, waardoor ze in de rangschikking opnieuw over Zandhoven wipten.

KFC De Kempen: Verbist, Vanhoof, Kocak, Govers, Gielis,Dams (72' Maes), Demba (89' Verschueren), Goethaert, Verheyen, Trommelen, Brouwers (87' Van Hoof)

Doelpunten: 19' Dams 0-1, 80' Brouwers 0-2
Gele kaarten: Goethaert